Jag är en enarmad galge

God eftermiddag Sverige!

Jag hade efterlängtad sovmorgon imorse, men var dock tvungen att åka med bussen i alla fall.
Men en timmes extra sovning är alltid skönt.
Jag hann käka frukost och till och med sätta in mina linser. Jupps, jag har börjat använda dom igen.

Promenerade till bussen i lugn och ro med godojjorna som är grymt sköna. Hade skönaste musiken i öronen på vägen. Veronica Maggios nya album är underbart och cred till Kihlen som har haft väldigt mycket med det att göra.
Snön på vägen är bortsmält till en viss del och det känns obeskrivligt att känna asfalten under skorna ännu en gång.

Hade historia på morgonen, om först världskriget. Och efter det var det dags för en liten klasstid. Men som vanligt så hade vi ingenting att meddela och inte heller våra klassföreståndare.
Skyndade till matsalen för en snabb lunch. Det var fisk med potatis och bönsallad. Fisken var godare än vad jag väntat mig.

På naturkunskapen så checkade vi in olika insekter, maskar, ormar med mera. Jag fick en chock då läraren just innan lektionen råkade tappa glasburken med ormen i. Jag trodde att det var en riktigt orm, for real. Om man bortsåg från glasburken. Hursomhelst så blev jag sjukt rädd och hjärtat började dunka dunka.
Det värsta som finns är ormar och jag vet inte riktigt varför.
Bara att jag har tyckt det hela mitt långa liv.

Eftersom vi hade halvklass på nk så försökte vi charma vår engelsklärare att få gå hem för att läsa boken.
Det fick vi inte alls, men fick i alla fall börja tidigare och jobba med ordförrådet så vi fick sluta tidigare.
Fördröjde tiden innan bussen kom med att slå i ett engelskt lexikon med Idah, för att kolla vad jag var/kände.
Man slår upp en sida, får ett random ord och det är man.
Jag är en enarmad galge och Idah är inte värd mer än ett ruttet lingon.
Jag hann med den tidigare bussen och blev överlycklig av att solen sken i genom fönsterrutan där jag satt med S N dubbel-O K i öronen och läste "The Butterfly Tattoo". Livet kändes allmänt härligt!

Kom hem, käkade en macka med avocado, örtsalt och tomat och läste lite mer ur boken. Har hunnit mer än halva boken nu. Jag är en snabbis på detta!
Det kliar fruktansvärt i ögonen av linserna nu. Jag måste nog ta ut dom innan jag dör.

image72
  Måndagsbarn
  17 år
  V för Vendetta

Ikväll så ska jag verkligen läsa ut boken, gå en lång promenad med Sheila, dricka te, tagga helg, se på Scrubs och bara vara.

Puss och krams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0