S N Trubbel och bråk

Heys!

Det verkar som att blogg.se har haft big problems med allt och inget. Och det har varit irriterande att inte kunna få skriva av sig litegrann.
Så under dessa dagar har jag framförallt varit på Umeå Open och njutit av de sista dagarna av lovet.

« Så, lördagen spenderades på Strömpilen med mamma och bror där jag hittade ett par vita sneakers med färgglada figurer numera döpta till "godojjorna" simply 'cause they're so nice. Så jag övningskörde lite hit och dit och var faktiskt riktigt duktig. Åkte hem och får ett sms av Malin där hon skriver att vi ses på Umeå Open och att hon var taggad.
What the fuck, jag som nu efter många om och men inte alls skulle dit så det var lite snopet.
Ringde upp tjejen och kände verkligen taggen och känslan av att inte få missa denna chans var enorm.
Hetskörde in till Folkets Hus med mamma och panikköpte en biljett som tur var fanns kvar.
Hade nästan turen att få ett neongrönt armband, vilket betydde folk över 18år men så blev det inte.

Åkte hem ännu en gång, hetsåt, duschade och gjorde mig klar. Jag hade ypperligt lite att dricka men brydde mig inte om det. Träffade Malin i stan och mötte Ailin som skulle visa oss hem till Hanna på Haga som gick i hennes klass. Där väntade även Nicole som också hon gick i samma klass.
Huset var sjukt fint och vi hade det trevligt. Blev bjuden på både vin, öl och lite annat så det var GULD bara.
Vi dansade till Cha Cha Slide också vilket jag var jätteglad att det var fler som kunde.
Promenixade till Idun för att inte missa alla artister.
Jag ville se Afasi&Filthy men på något sätt lyckades vi missa dom. Jag är besviken på mig själv att jag missade det. Tror ärligt att dom hade varit übernajsiga. Det var många speländringar och jag som var inne i dimman hade lite svårt att veta vilka nya tider som gällde och vart dom skulle hållas.
Jag såg hursomhelst först Those Dancing Days som var sköna, om man bortser från ljudproblemen som pågick.
Förflyttades sedan till en annan lokal där Lykke Li spelade 23.15. Hon var sjukaste bra. Nej, hon var bättre än så. Hon var UNDERBAR. Allting var så härligt.  Sjöng verkligen med i alla låtar och dansade. Hon kunde verkligen sin grej. Efter det tog vi en liten paus då vi träffade härligt folk och bara njöt. Sedan bar det av för att 00.45 se Adam Tensta. Och man, he was good. Bättre än på Digital Tone Festival. Han höll måttet och tempot uppe all the time. Ett plus var att Afasi kom in och gästade litegrann också. Alltid uppskattat.
Vi stod längst fram, tog kort, sjöng och dansade jävel. Stämingen var grym!
Lite trängsel men det får man absolut ta, ingen som klagar här.

Efter det chillade vi lite mer, insöp atmosfären och hämtade sedan ut jackorna. Pappa var snäll och kom och hämtade mig. Väl hemma var jag enormt hungrig och käkade några kalla hot dogs. Det var verkligen jättegott.

image73

« Sedan på söndagen så gjorde jag nog inte så mycket alls. Övningskörde lite och bara slappade. Såg på Peter och Tobias hockeymatch och åkte sedan hem till Kriss där Sara också var. Köpte pizza på Rimi först och den var god.
Vi spelade lite kort och bara hängde. Åkte sedan hem, såg på Cold Case med mamma och sov efter det.
Det var sista dagen på påsklovet.

« Måndagen var inte så jobbig. Jag klarade mig galant upp ur sängen, halvt pigg. Dagen gick snabbt och på kvällen hetsbörjade jag läsa engelskaboken som ska vara utläst på torsadag.
På torsdag ska vi även börja filma våra egengjorda träningspass. Jag har inte kommit hela vägen och funderar starkt på att vara "sjuk" på fredag. Jag tror inte att jag hinner spela in på torsdag hursomhelst.

Pusshej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0