"I know I'm hard to reach, but I call you right back when I got the time"

Ladies and tjänstemän!

Min andra skoldag och det närmar sig helg. Det känns så himla skönt. Idag fick jag läxa i svenska till imorgon.
Kom igen, det är första lektionen, give me some space man.

Annars så har det spöregnat hela dagen och det får mig att drömma mig bort till en värld som känns väldigt far away, nästan overkligt trots att det var mindre än en vecka sedan jag var i den där underbara världen.
Helt ärligt så är jag nog inte byggd för att resa utomlands. Jag blir alldeles fäst och förstörd när jag väl är hemma igen. Vardagen är så bull att jag vill hitta på något spontant, bara resa iväg någonstans. Följa med mig?

I helgen har jag bestämt mig för att skriva klart mitt personliga brev och fixa färdigt cv:et. Sedan blir det ut och famla efter ett jobb. För vill man resa så måste man ha cash och som det ser ut nu blir det ingen resa på 10 år med min inkomst. Men det ska förhoppningsvis bli bättring. Så den som har jobb åt mig, vad som helst måste höra av sig omgående.

Ikväll är jag taggad på att se en kärleksfilm, en ny favoritfilm. Men jag har inte hittat någon som har potential, än... Kanske måste ta och göra svenskaläxan också?

Måste också berätta om sjukaste händelsen som hände mig och Malin då vi skulle tillbaka från stan till skolan. Det är så mycket roligare och ännu mer stört om man var där irl och upplevde det.
Jag cyklar och Malin går bredvid mig på cykelbanan. Det finns inga bilar och nästan inga människor.
En gammal gubbe på cykel plingelingar och cyklar förbi. Läs med cpröst, för det var så han lät.

Gubbe: Snälla ungdomar! ... Trottoar!
Vi (i kör): Men fan, vi cyklar ju...
Gubbe: Inte du!! (syftar på Malin)
....
Gubbe: TALIBAN!

Sedan kommer en annan pensionär i motsatt rikting och tjuter när han cyklar förbi. Som om det gick för snabbt, eller så var han ju bara gay för att citera mig själv.

Men helt ärligt, lite nu och då börjar jag undra vad fan Umeå är för stad? Har dom släppt lös alla pensionärer bara för att det är höst? Ska dom få härja fritt i stan och göra oss ungdomar skraja? Fan också...

Puss for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0