"Ursäkta, jag kan inte stänga dörren!"

Hey!

Imorse på vår psykologilektion hände något annorlunda, helt crazy. Vår lärare Sven skulle hjälpa en annan lärare att bära ut några liggunderlag från klassrummet.
Han lämnar dörren på glänt och vi sitter kvar och väntar. Sedan hörs ett PANG och in kommer en permobil i högsta fart. En permobil är en självgående rullstol som är eldriven för dig som inte vet. Den kör igenom dörren så att den lossnar halvt från gångjärnen och bryts av där nere.
Sedan plöjer permobilen vidare in i klassrummet rakt in i Malins bord så att skrivböcker och papper flyger och bordet med.
Sedan far permobilen vidare i samma, sjuka fart in i andra bord och efter kommer Sven och håller till slut fast den medan den andra läraren försöker stänga av den. Sven hade kommit åt PÅ-knappen när han la på liggunderlagen.
En mobiltelefon och en massa andra grejer blev även dom skadade. In kommer sedan vår svensklärare och förstår ingenting av det som händer. Även en massa ettor kommer in och bara stirrar. Det måste ju ha smällt till i det andra klassrummet också.
Sven skämtade resten av lektionen om att vi inte kunde stänga dörren, den obefintliga dörren och att vi stördes av alla ljud utanför.
Resten av dagen påpekade vi händelsen. Han blev så påhoppad att han var tvungen att gå ut för en rökpaus då och då.
Det var precis som taget ur en film. Den som inte var där kan inte förstå eller föreställa sig hur det var.

Det hela var en sjuk händelse och jag dog av skratt och var lite i chock. Jag menar, hur ofta kommer en permobil rakt igenom dörren i cphög fart och bara dödar allt i dess väg?
Det var dagens händelse och säkerligen den underligaste händelsen en lång tid framöver.

Vi har också haft skolfoto idagö. Hur kan det komma sig att Östra alltid tar korten så tidigt? Vi måste ju ändå vänta på alla andra skolor.

Annars så har jag hunnit fika på Schmäck med Kriss. Vi planerade lite allmänt och försökte även komma på lite idéer till projektarbete. Varför ska det vara så stort och brett.
Det blir så svårt att välja då ju.

Nu har jag sett några avsnitt av Scrubs också så jag är på bra humör.
Nu ska jag typ sova också. Jag är helt sjukt trött.

Pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du kankse borde förklara vad en permobil är för ngt, för jag vet då inte

2008-08-27 @ 21:51:15
Postat av: Anonym

nu står det i texten jessie :)

2008-08-27 @ 22:01:16
Postat av: emmy

Lätt den sjukaste händelsen efter bråket i cafeterian ;D

2008-08-28 @ 11:25:47
URL: http://em1ly.blogg.se/
Postat av: Anonym

det händer mycke grejer på östra alltså

2008-08-28 @ 17:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0