"Scenen är glömskans hav går ju versen, havet är glömskans scen sa herr Mernsten"

Sho bree!

Igår var en hektisk dag. Hade projekttid och det var strul med mejladresser hit och dit. Halv två var det körlektion och jag kände att jag inte riktigt var närvarande där.

Mötte upp Sarie på stan och så gick vi på Station och fikade dit Kriss senare kom. Åkte buss hem till Korf och tog bilen hem till oss. Klockan var rätt mycket då och jag skulle duscha, packa, käka middag och sedan hinna på Systemet en snabbis också innan jag skulle till Kriss.

Så jag hade alldeles ont i magen och var spänd i hela kroppen. Kunde inte slappna av förrän jag fick dricka lite vin.
Hos Kriss hade redan Picis, Jeschkan och Odes samlats. Alltså, jag blir avundsjuk. Ingen kan ha lika mycket tur som den killen. Han vann en biljett till Timbuktu på apberget.

Kriss kollade fel i busstabellen så vi missade bussen och panikringde efter skjuts. När vi kom till Idun var det förseningar så Tingsek skulle börja spela 21.00 så vi var där i tid.
Vi fick plats längst fram då det faktiskt inte var så mycket folk där. Dessutom var det ju på Idun så det var många som hade sittplats vilket är helt sjukt. Är det spelning bör det bara finnas ståplats för att få mer stämning i publiken.

Efter ännu lite försening så kommer Damn! in och med pytteliten fördröjning även Timbuktu. Gud, jag mådde kalas. Och vilken spelning, jag kan inte ens skriva hur skönt det var att vara där. Det finns ingen som Jason, Skånes finest.

Ingen skulle kunna komma undan med den klädstil som han har. Han hade röda skor, ljusblå byxor, vitt linne, matchande ljusblå uniformliknande tröja och en röd mössa. I och med att han är så kort så såg han ut som en liten tomte och det var bara fett.
Få kan sprida glädje och kärlek  genom sin musik som han gör.
Ännu färre har lika härliga moves som den där skånepågen.

När allt var slut ser jag en röd topp och ser att det är han. Och så mycket carpe diem som jag har i mig nu så gick vi dit och fick våra biljetter signerade och några kort med Timbuk tagna. Så var kvällen helt fullbordad.

Hela kvällen var en av de bästa i mitt liv, helt seriöst. Och så schtekigt vi mådde. En av de artister som jag längtat mest till att få se live.

Jag och Kriss promenerade hem i vinternatten. Inga människor var ute och vi tittade på julbelysningen. Väl hemma blev det bananas and sparkling water. Och sömn, härligt.

Hade sovmorgon imorse och åkte buss till skolish. Kom till skolan med ett leende på läpparna. Bara jag tänker så ler jag. Jag ler som aldrig förr. Att man kan bli så glad, kalasglad.

Fred och kärlek

Kommentarer
Postat av: emmy

du var så gullig dagen efter, helt borta men samtidigt jättejätteglad :)

2008-12-17 @ 11:40:40
URL: http://em1ly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0