Put me on a plane and fly me anywhere

Hejhejhallå!

Det känns som att det nästan har varit lov. I fredags hade vi på Östra friskvårdsdag, och det räknas ju som att vara ledig. Fri från skolan i alla fall.
Helgen har varit extra lång, och det var varit underbart.
Jag har varit en dag före, alltid positiv. När jag trodde att det var söndag så var det lördag o.s.v.

Idag har jag bara tagit det lugnt. Har varit och övningskört litegrann och det gick väl halvt okej. Inte asbra men inte heller dåligt typ.
Håller på och fixar middag nu och sen ska jag ta en liten promenad hem till Sara och även träffa Linn och Kriss.

Lyssnade på en gammal podcast från Din Gata där dom diskuterade olika saker. Det kom upp att Ehsan, en av radiopratarna, eller ja, hans pappa påpekade att det finns välfärdsvänner och att det finns livsvänner.
En välfärdsvän är en person som är med dig då det går bra och det inte finns några problem. Denne kan vara jättesnäll och så, men bara vid välfärd alltså.
En livsvän är en vän som är med i bra tider och sämre tider. En som alltid finns där.

Jag håller helt med, det var en så bra beskrivning. Har aldrig riktigt tänkt på det men det är ju faktiskt sant.
Fundera på vad du är för olika personer.

Sen så diskuterades det olika smeknamn på ens pojk- / flickvän. Det ringdes in en del med otroligt puttinuttiga, helt knasiga och asfula smeknamn som de aldrig mer ville bli kallad för.
◊ Vilket är det som du absolut inte skulle vilja ha som smeknamn?

Nu är middagen snart klar.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0