"That's how we do it in the A"

Hey ya'll!

Jag hann inte skriva igår. Hade typ så mycket annat tänka på då. Men jag kan ändå berätta lite kort om gårdagen.
Jag gick i skolan, hade några lektioner och så.
Efter lunchen så fick klassen åka buss från skolan till Midgård. Värsta lyxigt av skolan att fixa buss dirr till teatern.
Vi såg en teater som hette Pojke/flicka, och den var sjukaste rolig.
Jag är helt seriös. Den hade typ allt. Jag orkar inte förklara vad den handlade om men den var i alla fall bra.
Ni borde absolut se den!

Men idag då, har ju som vanligt varit i skolan. Hade sovmorgon imorse och skulle cykla till bussen. Var lite stressad och hade på mig dom svarta, halkiga skorna. Jävla skit, jag slirar med cykeln i bilspåren och ramlar. Skriker hur högt som helst. Börjar leda cykeln men halkar och inser att jag inte kommer att hinna till bussen på det sättet.
Hoppar upp på cykeln, glider på trampan och ramlar igen. Jävla skit igen.
Jag var nära på att vända hemåt igen.

Jag kom till skolan. Hade en massa lektioner, bland annat laboration på naturen och matte.
Hade redovisning på småföretagande, sista lektionen. Skönt att det nu är gjort.
Men måste börja ta tag med allt annat plugg som ska vara klart nu innan sportlovet.
Promenerade in till stan på isbanorna. Var tvungen att bestämma träff utanför Sandys med Sara för jag hade bara 1% batteri kvar på mobilen. Det är typ det värsta som finns!
Sara skulle fika med Nina och jag hängde med en liten stund. Sedan ringde mamma upp och sa att hon kvar klar hos frisören. Träffade henne på H&M, där jag köpte en hoodtröja och en grå klänning. Gick vidare till Gina Tricot och köpte ett vitt linne som jag var i stort behov av.
Promenerade vidare till Tehörnan där vi köpte nytt te. Också det superviktigt. Det blev Vårkänsla, svart te med smak av aprikos, kokos och något annat. Det luktade wünderbart!

Btw, såg en seriestart på 1:an igår om en niondeklass som gick på en av Sveriges sämsta skolor. 40 % av avgångseleverna hade inte tillräckliga betyg och fick gå IV. Det ska vara en dokumentär om hur deras klass utvecklas efter att dom får nya lärare i alla ämnen som allihop fått utmärkelser för sina kunskaper.
Jag föll för matematik- och fysikläraren på dirren. Fan vad han verkar vara skön. Han utvecklade snabbt en sorts kompisrelation till eleverna.
"Om ni bjuder mig på en kopp kaffe, så bjuder jag tre koppar tillbaka.
Är ni jävliga mot mig så är jag tre gånger så jävlig tillbaka!"
Bland annat så sa han det.
-- Sjukt clean kommentar, enligt mig!

Jag skulle lätt byta ut Morritz mot honom. Nada problemas.
Jag undrar om man kan ansöka om honom till vår klass, skulle vara så najs!

Ahh, känner att det här blev lite flummigt och virrigt. Men jag känner mig lite, ... jag vet inte vad.

Ska gå och och ta bort sminket nu.
Pusshej, och imorgon är det Alla image57s dag.
Be nice to your friends!

Kommentarer
Postat av: Emma

om det är dom skorna jag tänker på, så vet jag vilket jävla helvete man kan råka ut för i dom ;)

2008-02-13 @ 20:40:32
Postat av: emmy

Inte roligt med ramlande! Hoppas du inte slog dig..

Teet lät supergott, du måste rapportera om det är det :) Sen måste du bara prova Apple, cinnamon & raisin-te.. det är iofs pås-te, men galet gott!

Min musiksmak är sjukt svår att beskriva, för den är så varierande! Lyssnar mycket på punkrock, typ millencolin, jet, jimmy eat world, men också en hel del på gammal 80-talsmusik typ toto, REO speedwagon.. sen en del rock ibland, mest gammal, som ac/dc.. och så blandar du i lite schlager i stil med sonja aldén och niklas wahlgren. Det är min musiksmak! Haha! Hur är din?

Massor med kramar, hoppas du får en bra alla hjärtans dag(utan en massa ramlande på is)

2008-02-14 @ 07:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0