Knasdag i skolan

Shoo bre!

Ja, vad kan jag säga om dagen? Den har varit annat än normal i alla fall.
Det började med att vi hade konsten att tala imorse. Ska göra ett övningstal där vi ska demonstrera en sak, kan till exempel vara "hur man målar naglarna", "hur man bäst skalar potatis". Jag vet inte vad jag ska ta, funderar på "Hur man kokar gröt", för det är jag expert på. Dom gånger då jag inte bränner fast det!

Efter det hade jag trafikant, där vi fortsätter att lära oss vägmarkeringar och olika regler. Vår lärare är grymt bra, så det är bara najs. En glädjande nyhet fick vi efteråt. Vi friskvårdare ska också börja få frukt i skolan.
Fotbollarna har fått det ett bra tag nu, så det är skönt att vi äntligen också får det!

När vi kommer ut från trafikantlektionen kommer några till oss och berättar att det är slaggis utanför aulan.
När jag har hunnit lämna mina grejer i skåpet och tagit med träningskläderna till gruppträningen så går jag vägen mot cafeterian. Redan innan jag kommit fram så hör jag hur en massa människor skriker och får sedan se alla som är utanför aulan och slåss. Det flög en glödlampa, någon klocka och någon ligger på golvet och hålls fast av några andra.
Hela grejen var i alla fall helt sjuk. Jag fick ont i hjärtat av att se det. Det såg helt knas ut!
Pallade inte stå där och titta utan gick till idrotten.

Fick sedan höra att det hade urartat av en dispyt över fotbollsspelet.
Då börjar man ju undra.
Men det kan säkert ha varit andra saker som spelat in, samtidigt. Det var nog inte bara just spelet som var anledningen.
Stämningen hela dagen efteråt var spänd, fortfarande.

Kan i alla fall berätta att jag slutade tidigt idag, 14.00. Det är seriöst LYX!

Läste nu på VK's hemsida där jättemånga klagade på varför man kallat dit polis över ett bråk. Men ärligt, var man inte där så ska man inte säga något som man inte någon aning om.
Det är så sjukt jobbigt när folk bara antar en massa saker!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, och åka och träna. Sjukt skönt!
Pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: E

Jag tycker att det är bra att polisen kom! det hade ju urartat helt, lärarna kunde ju inte lugna ner dom..

2008-01-26 @ 09:48:25
URL: http://em1ly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0