Nytt schema, nytt allt typ

Hej hej hallå!

Då var en ny vecka påbörjad. Alla lektioner som jag har haft idag har varit nya.
Började med avspänning och stresshantering, där vi mest bara pratade och presenterade oss. Fick ett hål efter det så jag och Malin passade på att låna några böcker till svenskan och i bibblan hängde Sara och Linn som inte visste vart dom skulle ta vägen. Vi satt och pratade litegrann och tiden flög typ förbi så jag kom försent till min andra lektion, naturkunskap. Fan så drygt ämne det är, kommer seriöst inte att bli kul.

Sedan var jag jättehungrig men jag har tydligen jättesen lunch så istället så hade vi småföretagande. Vår lärare var asknas men ändå riktigt najs, för han började med att berätta om sin egna barndom och hur det var att bo i en liten by utanför Nordmaling. Han berättade att dom hade det lite "knapert" med pengar och där trodde jag att han skulle komma in på ämnet och berätta om kursen, men han fortsatte att prata på om sitt liv.
Han var tydligen "en fena på att sparka boll mot plank" medmera. Han kunde verkligen hoppa från alla möjliga olika ämnen, exempelvis från biosalonger till järnvägar till positiv kritik och så vidare.
Så nu vet jag typ allt om honom och hans livshistoria.
Sista tio minuterna drog han snabbt igenom vad kursen skulle innehålla.

Vi hade äntligen lunch, och sedan trafikant. Hann inte göra så mycket, bara gå och låna våra böcker.
Det tror jag kommer att bli en rolig kurs, får hoppas.

Efter det hade vi sista lektionen, konsten att tala. Det kommer att vara en praktiskt kurs, där vi kommer att typ filma varandra varje lektion och analysera hur man kan förbättra att "hålla tal". Kan väl ändå bli helt okej.
Jag fick sluta tidigare, och hann med den tidigare bussen. GULD!

Nu sitter jag här hemma, The Killers är i högtalarna och jag dricker te. Det blir ingen träning, men säkert promenad. Kanske måste börja med historian också. Mitt nyårslöfte var att börja med saker i tid och inte skjuta upp det. Jag får se hur det blir med det. Jag behöver pepp, typ ...

Pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, läraren i småföretagande låter som vår kära roland från företagsekonomi a :)

2008-01-14 @ 16:39:06
Postat av: emmy

Naturkunskapen kommer suga, gud vilket tråkigt ämne!!!

Läraren lät ju lite småskum.. Men ändå skön, haha!
Kram

2008-01-14 @ 17:02:42
URL: http://em1ly.blogg.se
Postat av: sara

jag kopplade direkt allas vår Roland :)

2008-01-14 @ 21:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0