"Schtek... Schtek? Schtek? Schtek!"

God kväll!

När jag skulle cykla till Erica igår så mötte jag en Kriss på träbron och så åkte vi hem till henne, tog bilen och åkte till Picis. Vi bakade en kaka som blev misslyckad men god och såg en film. An American Crime, helt sjuk film men den var samtidigt bra. Sedan åkte Kriss hem och jag sov över hos Picis.

Vi vaknade och kollade ut på balkongen. Det var till och med varmt i skuggan. Vi käkade frukost ute. Sedan kom Kriss och hämtade oss. Det bar iväg till min farmor och farfar. När vi kom dit var det moln på hela himlen och vi hann inte mer än ta av oss kläderna så började det regna. Vi är ju äkta schtekisar och inga wannabes så vi åkte hem till Korf och käkade lunch och bara hängde.

Sedan såg vi början på en film, In Good Company.. Såg att solen kom fram, sprang istället ut och schtekte a little bit more. Där ute på Kriss baksida stötte vi på en liten katt som vi döpte till Roman. Det visade sig att han inte alls var gullig utan bara sprang runt och maskade av sig på allt.
Han var inte längre värdig namnet Roman. Nej, nej och nej!
Vi hittade till sist en annan katt, en fin katt som vi döpte till Roman.

Jag cyklade hem och promenerade ner till sjön med mamma och Sheila för att vovven skulle få bada lite. Jag gick ut tills mina knän tog i vattnet. Sedan gick vi hem.

Medan alla andra är ute på förfest och Droskan så sitter jag hemma och har just sett Dirty Dancing 2. Jag älskar den filmen och Diego Luna är inte alls att leka med. Det är inte nådigt!



Jag hoppas på schtek imorgon annars får jag se om det blir en sväng på stan istället. Jag vill köpa några klänningar, en till bikini med mera.

Nu ska gå och vara social, eller ska jag? Kanske... Schtek!

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0