Jag är ultramagnetisk for sure

Goddag!

Kvällen igår spenderades hemma hos Sara med en massa andra tjejer. Vi grillade, kött, korv och grönsaker. Sedan grillade vi ananas och äpple till efterrätt. Det var really good även om köttet blev lite väl svart.

♦ Vi spelade lite kubb och första omgången slog Sara misslyckat ner kungen med mål att kasta en annan spelpjäs. Då vann vi, från början Lag Kriss, Sandra och Picis vilket senare blev Lag Pavlyuchenko med Zlatans målgest.
Vi var Pavlyuchenko, Pavlyuchenko och Pavlyuchenko. Trots att vi slog ner väldigt många så räckte det inte hela vägen fram. Men innerst inne så kan Pavlyuchenko. Vi är bara lite för blyga för att visa våra ultramagnetiska skills in public.

Sedan så käkade vi chokladkaka med glass och såg första halvleken av Kroatien-Turkiet vilket var en händelselös match.
Vi gick ner till köket och käkade en massa annat, bland annat jordgubbar.

Jag kände på mig att andra halvleken skulle bli spännande men gjorde inget åt det. Sedan läste vi på Aftonbladet att Turkiet hade vunnit efter straffar. Varför kunde vi inte se andra halvan? Osis.

Kom hem vid halv tre i alla fall. La mig i mjukaste, skönaste sängen och läste lite ur en bok, lyssnade på Augustana och somnade tillslut.

Jag hade världens sjukaste dröm. Jag var ärligt en kvinnlig, lite mesigare Indiana Jones som var ute i djungeln och rädda mig själv först och främst från bland annat 30-centimer långa fisk-ormar som egentligen var åror från början, i en väldigt djup båt med Sheila i som aldrig satt still. Min kompanjon var ibland Kriss eller Picis eller någon annan.
Det var helt klart en jobbig dröm som var hemsk och samtidigt lite underhållande.
Kanske har mina ooriginella drömmar kommit tillbaka? Ändå roligt!

----------

Idag skiner solen bakom alla moln som jag bara vill blåsa bort. Istället gör jag tvärtom och sitter inne. Fast kommer solen fram springer jag nog ut.

Ikväll är det kvartsfinal - underbara Pavlyuchenko vs. Holland. Okej det är väl Ryssland vs. Holland men så tänker inte riktigt jag, eller nog inte Picis heller för den delen. "Pavlyuchenko kan".

"Alla som är något kommer antingen vara här här eller bänkad framför radion precis som på det glada 60-talet"
Mr. Daniel Adams-Ray

Jallabai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0