There is a foodbaby in the oven

Heys!

Igår höll jag sluttalet om vänskap. Och det kände bara åh så underbart när det var över. Nu är kat-kursen avklarad. Jag firade genom att hänga med Malin.

Igår efter skolan åkte vi till Ungdomsmottagningen och fick sitta där drygt 45 min. Och där skulle Malin kolla blodtrycket vilket tog mindre än 5 minuter.

Efter det åkte vi hem på Ersboda och käkade pizza. Malin gick loss och käkade sjukt mycket.
Hann hälla i oss lite kaffe också innan vi skulle åka och träna.
Det var jättestressigt men vi hann.

Jag fick uppge ännu ett låtsasnamn på USM och sedan var det dags för step. Det var ju första gången för mig och det var svårt, svårt, svårt.
Alla andra hade varit på det flertalet gånger.

Men värre var det nog för Malin. Hon började känna av pizzan och hennes mage stack ut som aldrig förr. Det såg sjukt roligt ut, men hon mådde dåligt. Det var en matbebis hon fått, tvillingar dessutom.

Idag så var vi ute i gammliaskogen på avsp. Vi hade tipsrunda och sedan bjöd vår fröken oss på nötter, frukt och choklad. Det ni, sträck upp handen du som har en sådan lärare.
Jag och Malin hade bara kortärmat på oss så vi fick dessutom VIP-skjuts med fröken tillbaka till skolan.

Sedan hade vi matte, lika ovärt som alltid.
Jag satt och läste en bortglömd läxa till svenskan istället.
Dagen flöt på och efter lunch så visade det sig att vi inte skulle behöva komma på svenskan. Jag hade ingen buss så fick ändå vänta kvar på skolan. Passade då på att läsa inför naturprovet imorgon.

Jupps, det är ett extra prov för dom som vill. För att kanske höja slutbetyget. Jag hade aldrig gjort det om det inte visade att vi i varje grupp skulle skriva 4 frågor och det skulle provet vara på. Så friskisar, smarta som vi är gav varandra allas frågor och svar så nu är det bara att plugga in det så kommer det att gå finemang.

Ska skriva om frågorna nu och sedan övningsköra en sväng med mamma. Är du i närheten av stan kan det vara läge att kolla en extra gång innan du går över övergångsstället för jag kan köra över dig annars!

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0