"Jag gillar varken höger, vänster eller mitten"

Hej!

Idag har varit en lugn dag. Jag har läst lite körkortsteori och sett en fantastisk intervju på 4:an imorse.

Igår var det 10 år sedan diskoteksbranden på Backaplan i Göteborg ägde rum där 63 ungdomar miste livet och hundratals skadades. Och igårkväll lyssnade jag på en intervju på radion med en kille som förlorade sin bror och en tjej som var där den där kvällen i oktober. Jag insåg att jag inte visste vad hela händelsen handlade om så jag som så mycket fritid har sökte lite på kära internet. Jag hittade en sida som hade olika berättelser utlagda, skrivna av killar och tjejer som varit därinne och upplevt allting. Och sedan fanns alla tidningsartiklar som skrivits.

Grejen är att det är så himla hemskt, hela alltet. Alla berättelser och intervjuer som jag läst har berört mig så mycket. Jag kan inte ens beskriva det.

Jag sparade hemsideadressen men vet inte vart jag sparade den. Lägger ut den vid senare tillfälle då jag hittat den.
________________________________________________

Men för att snabbt gå över till något trevligare så har jag och Malin ikväll ägnat oss åt att skratta med Magnus Betnér. Men allting började dåligt. Vi gick till Folkets Hus och det var ca. 10 minuter kvar tills han skulle börja. Vi betalar för våra jackor och frågar om vi ska uppför trappen. Då säger dom åt oss att vi är på fel ställe.

Föreställningen ska tydligen äga rum på Aula Nordica vilket är vid Universum. Vi möter ett gäng killar som också dom har kommit fel. Man undrar ju då vad vi alla har för fel?

Vi springer därifrån, ringer Malins mamma som tur är är i stan. När vi kliver ur bilen är den 20.33. Puh, vi hanterar sterss ypperligt. Bara ca. 5 minuter sena that's all, men hello fint folk kommer alltid alltid sent.

Efteråt så hämtar vi ut våra jackor och så frågar carpe diem:aren Malin om vi ska gå upp och ta ett fotografi med Betnér och självklart blir det så också. Det var ju najzzz. Allt som allt så var allting really schtek om man bortser från att vi irrade runt på fel place.

Nu ska jag se CSI N.Y och sedan sova. Det är ju faktiskt en dag imorgon också!

Puss puss puss

Kommentarer
Postat av: Linn

Vad schtekit ;D

2008-10-31 @ 10:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0