"Jag förstår ingenting"

Så var det måndag igen. För ett år sedan började jag sista året på gymnasiet. Måndagar var en av de jobbigaste dagarna. Första dagen på en ny skolvecka.

Nu vaknar jag istället vid 09.45, sätter på tvn, ligger och slötittar ett tag och går sedan upp och käkar lite frukost. Sedan händer det inte så mycket mer intressant.

Även om man hela tiden säger att det är så jäkla jobbigt att gå i skolan så är det inte så farligt. Man klagar bara för att, för att det är så det ska vara.

Nu önskar jag mig mer rutiner i mitt liv och observera att septembermånad inte ens har börjat än.

Jag ska i alla fall baka en banankaka nu, på mammas begäran. Lite duktig är jag men det är ingenting som räknas i längden, enligt mig. Vad är en liten, fjuttig banankaka mot något större, typ ett jobb. Fan vad jag vill jobba - tjäna pengar men framförallt ha någonting att göra. Någonting som känns viktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0