"Fantasi är det vi vill ha men verklighet är det vi får"

Hej hej hallå!

Livet här rullar på i vanligt tempo och ingenting speciellt händer. Kände mig extra givmild igår och lånade ut en penna till någon på skolan och det najsa var att jag fick tillbaka den vid dagens slut. Jag hade nog tagit och behållit pennan, men det är ju jag...

Sedan bakade jag och Sarie en smulpaj med hallon och blåbär. Vi hittade ett recept på en förenkling av smulpaj. Gör man det är man ändå en latmask. Om man inte ens orkar blanda ihop lite mjöl och socker.
Oja, vi var latmaskar och ville testa det förenklade sättet och det blev gott anyway. När man inte fick en mjölklump vill säga.

På kvällen fick vi besök här i huset av Picis och Jeschkan. Gott mos, inget annat behöver sägas!
Vi bakade kladdkaka och började tjaffsa om vem som skulle göra vad. Insåg då att vi inte skulle klara av att bo med varandra. Sedan när vi gjort klart kakan och smakade på den så insåg vi nog att vi skulle kunna förbise problemen och leva lyckliga med varandra ändå. Jag lever i den tanken.

Idag då... Det har varit en dag fylld med nyfikenhet blandat med lite ångest, jobbig ångest. Vi har haft universitetsdag på skolan då vi fått välja vad vi velat gå och lyssna på. Jag kollade in Uppsala och Polisutbildningen. Blev jättetaggad på polis men vet inte om jag har det engagemang som krävs. Tål att tänkas på.

Har kokat kaffe nu och ska ta och klicka runt på några sidor och undersöka mer. Någonting måste ju göras till hösten, vad vet jag inte än.

Ikväll blir det träning på Iksu och chill härhemma.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0