"Det är för sent att vända om, kulturslynan är här"

Hej hej hallå!

Igår slutade jag halv tolv och min buss gick hem vid halv tre, vilket är en del timmars väntan.
Bestämde mig för att åka buss till Röbäck och promenera därifrån. Sagt och gjort.

Det tog ca. 35 minuter att gå hem därifrån. Lätt värt, då jag faktiskt kom hem 13.40. Mer än en timme tidigare än vad bussen skulle ha gått ifrån stan.

Gjorde lite kaffe och såg några avsnitt av Verma. Det laggade så jag vilade mina ögon medan det laddades. Somnade och vaknade en och en halvtimme senare av att telefonen ringde. Jag såg att det var ett 08-nummer så jag antog att det var någon som ringde fel. Kollade upp numret på Eniro och såg att det var från rättspsykiatiska avdelningen i Huddinge?
Okej, är dom ute efter mig nu? tänkte jag. Det ringde en timme senare och då vågade jag verkligen inte svara.

Sedan visade det sig att det var något tvillinggrejs till Peter och Tobias. Ingen som skulle komma och hämta mig...
Lite lättad blev jag.

På kvällen såg jag och mamma Guldbaggegalan med Johan Glans som programledare, rolig rolig. Men filmerna var ju udda. Det var inte många som jag kände igen förutom Patrik 1,5 då. Vilken underbar film. Måste ta och se den igen.

Imorse hade jag sovmorgon, skönt. Första lektionen var matte så därför behövdes en sovmorgon innan. Sedan hade vi en kort Idrottsmedicin. Det kan nog bli en helt okej kurs.

Kriss kom förbi en stund nu ikväll så att vi kunde planera en plan B för Pa100 som annars kan gå åt helvete. Vilken flummig kurs, ta bort den eller cleana upp den så att man förstår dess innebörd. Det lutar ändå åt att vi ska samla in pengar till behövande, i nuläget kanske barnen i Gaza. Om det är något aktuellt kanske människor är mer villiga att skänka?

Nu ska jag ta och göra en ny framsida till min framtida almanacka. Det blir nog kalasfint.

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

kämpa för folket i gaza

2009-01-14 @ 16:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0