"Can I talk my shit, can I, can I, can I"

Lördag

Yes, och så kom den sista dagen. Först ut var Melody Club, fan vad sångaren kunde hoppa runt på scenen. Värsta sprattelgubben, men det var najs.
 

Sedan sprang vi snabbt till Teater för att hinna se John ME. En kille som sjunger och spelar gitarr kan inte gå fel. Och det gjorde det ju inte heller. Första låten 'Run', riktigt bra låt. Och sedan 'Love Is My Drug' såklart.


Efter det så hittade Jessica ett tält som delade ut smoothies, gott mos. Allt som är gratis är gott har varit vårt motto. Sedan ställde vi oss i kön in till Stora Dans där Lorentz & M. Sakarias skulle spela 14.30.


Sedan var det snabbt till Pampas för att lyssna på Petter. Det var riktigt bra, fint med allsång till 'Logiskt' och när Eye-N-I kom ut och gästade på 'Så Klart'. Han är ju så jäkla skön.
 


Efter Petter spelat så förflyttade vi oss till Hawaii för ännu mer hiphop, nu i form av Promoe. Jag älskar hans nya skiva.
Och han körde relativt många från det nya albumet. Spelade bland annat 'Dekadansen' och 'Imperiet'. Och såklart 'Svennebanan'... Alla blev helt bananas till den. Spelade även 'Mammas Gata' och ut på scen kommer till min glädje Mr. Grega ännu en gång. Mysigt, mysigt! Det är ju så att man inte får nog. Fick även höra att Andreas skulle spela på Rookiescenen senare på kvällen, något som jag helt hade missat. Ännu bättre tänkte jag.
 

Efteråt passade vi på att käka lite mat, hungriga som få. Inte för att jag käkade så mycket på dagarna. Annat var det med Jessica som käkade något mest hela tiden. Var det inte TexMextallrik så var det en donut eller något annat. Men det är bra, så som det ska vara höhö.

Sedan klockan 18.00 kom Ice Cube. Ojojoj, fett. Låtar som 'Why We Thugs' och 'Go To Church' spelades. Riktigt riktigt häftigt att han kom till Sverige. Nu kom även solen fram och värmde upp alla. 
 

19.15 såg vi Sahara Hotnights, glömde ta kort och sedan gick vi till Rookie för att checka in Andreas Gregas egna spelning. Vilken jäkla energi killen har, helt otroligt. Längtar tills albumet kommer. Gillade speciellt en låt, tror att den hette 'Mina Små Änglar'. Sedan kom även Promoe och kollade in spelningen, Jeschkan smygfotade honom.
  

Klockan 21.30 befann vi oss på Teater för att se Kid Cudi. Han påminner om Kanye West fast samtidigt inte, jag kan inte förklara. Hursomhelst så var han riktigt bra live. synd bara att vi kom lite sent så att vi fick stå långt bak.
 

Såg Lars Winnerbäck en snabbis.
 

Ställde oss sedan i kön för att se Henok Achido, sista artisten för kvällen. Henok, vad ska jag säga. Han är bra, har jäkligt mycket självförtroende, precis som man ska. Hur kan man inte göra annat än gilla honom. Hans lilla kompanjon gick runt och filmade spelning och jag passade på att göra slängkyssar in i filmkameran. Sedan filmade vi varandra, eller jag tog kort på honom och han filmade mig. Nu ska jag bara se till att hitta igen den där filmen, om den nu läggs ut.
   

Nu fanns det inga fler vi ville se så vi gick och köpte lite kyckling med wokade grönsaker och ris, gott gott gott. Kvällen avslutades alltså på topp!
 
 <-- Observera högen med tomma ölburkar. Så såg det ut mest överallt.

Kommentarer
Postat av: Sara

då har dom ju fixat bättre uppsamling med burkar sen förra året...

2009-08-12 @ 01:11:31
Postat av: Sandrie

Va? Fattar inte ...

2009-08-12 @ 10:54:03
URL: http://slundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0