"It took your momma 9 months to make ya, might as well shake what your momma ya"

Hey baby!

Igår kväll väcktes jag vid nio av mormor som ringde och berättade att en skruv hade lossnat från hennes glasögon. Hon undrade om jag ville skjutsa henne till stan så att hon kunde få dom fixade. Och självklart skjutsar jag henne, inte är det lätt att köra bil om man inte ser. Jag skulle också in till stan och göra ett återköp på mina jeansshorts.

Kommer ut från Kappahl och ser en liten Sara glidandes förbi på cykeln. Okej, Umeå är inte stort men det är ändå lite roligt och oväntat när man ser någon man känner, bara sådär. Hon hade varit på körlektion. Det känns oerhört skönt att redan ha körkortet i min hand, ah så underbart.

Jag skjutsade hem lilla mormor och körde hem, käkade lite lunch och gick ut och la mig på altanen i det underbara sommarvädret. Sarie kom förbi och pressade med mig. I brist på pool så hade vi en vattenspruta som vi använde oss av för lite svalka.

Vid halv fem gav jag upp och gick in och duschade och lagade lite middag. Tortellinigratäng med wokgrönsaker. Satte mig vid tv:n och såg på diverse program. Vid sju så somnade jag i soffan, helt utslagen av värmen. Vaknade en timme senare, fortfarande lika seg. Kollade lite mer på tv:n, fortfarande inget intressant. Sheila låg på golvet, jag gick och gosade med henne och somnade där också. Vaknade upp kanske tio minuter senare, oerhört obekväm ställning. Nacken smärtade och axeln hade domnat.

Gick istället och la mig i sänge, bättre! Vaknde upp igen vid halv tio och kom på att Sara skulle komma och se någon film med mig men jag insåg att jag inte skulle vara det sociala sällskapet så jag skickade ett sms och sa att det fick bli en annan gång.

Vid halv elva piggnade jag i alla fall till. Såg lite av I,Robot. Tack för Will Smith, så underbart fin! Cyklade en sväng med Sheila också, myggbiten...

Anyway, större delen av kvällen var seg, seg, seg. Usch, har nästan inte ens känt mig så sliten, stel och slö en bakisdag.

Idag lyser inte solen, kanske att det kan spricka upp senare. Man kan alltid hoppas. Annars så sitter jag och lyssnar på Ludacris senaste skiva. Varför har jag inte lyssnat mer på den? Jag har hittat några guldklimpar där nu.

Kommer på att vi snart åker iväg till Hultsfred, ah my god. Har skrivit ut ett spelschema och ringat in de som jag måste se och de som jag vill se om jag hinner. Tror att det blev 30 stycken någonting. Det känns lovely!

Onsdag
Kings Of Leon
Franz Ferdinand

Torsdag
Regina Spektor
The Killers

Maia Hirasawa
Peter Bjorn & John
Hello Saferide
Ludacris
Erik Hassle
Mohammed Ali
Madcon
Lars Winnerbäck
Takida

Fredag
Markus Krunegård
Anna Ternheim
A Camp
Mando Diao
The Sounds
Timbuktu

Lördag
Melody Club
John ME
Lorentz & M. Sakarias
Petter
Adiam Dymott
Jenny Wilson
Promoe
Sahara Hotnights
Ice Cube
Kid Cudi
Henok Achido

Egentligen vill jag ju lyssna på alla, men vi får se hur det hinns med. Jag ska i alla fall få se Ludacris, jag tror inte att jag har insett det. OMG, han är ju... ja, jag finner inte ens några ord. Och Timbuktu live på festival kan aldrig bli fel. Och Henok Achido, en svensk på väg upp. Och Regina Spektor, underbar musik.

Jag kan fortsätta såhär i evighet, men det ska jag inte så nu lägger jag av. FETT UNDERBART SKA DET I ALLA FALL BLI.

Tror att jag ska ta och baka en banankaka nu, några bananer ser helt förjävliga ut. Lika bra att göra någon sista nytta av dom.

Jag ska även ta och lära mig kameran lite mer och installera skivan så att jag kan lägga upp bilder från första doppet med mera.

Puss

Kommentarer
Postat av: terese

jamen att jag ska ;)

2009-07-03 @ 23:37:55
URL: http://muniti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0