"Jag ska skrika mig hes och vara full och galen"

Hola!!!

Äntligen så är jag hemma igen, eller äntligen och äntligen. Det enda som jag längtade efter var sängen, kudden och duschen stundtals gånger annars var festivallivet helt fucking underbart.

Jag vet inte ens vart jag ska börja. Jag har försökt hinna med så många spelningar som möjligt då man i första hand har kommit dit för musiken.

Vi åkte iväg med bussen 20.00 från X3M som hade startat från Skellefteå så där hade redan en hel del börjat med alkoholen. Det var en väldigt lång bussresa, men tur att den var över natten så att man kunde sova lite även.

  

Tisdag
Vi kom fram till Hultsfred vid 10.30 på tisdagen. Hoppade av bussen och möttes av sol och värme, första gången på vad som känns som flera veckor ju. Fuck svenska sommaren!

 
Tog ur vår packning och löste ut våra inträdesbiljetter.

Gick till campingentrén och fick våra armband. Promenerade runt med all vår packning och var tvungen att hitta små delmål att ta oss till. Packningen var inte lätt för fem öre folks. Vi hittade i alla fall en bra plats att slå upp vårt tält på.

Efter det så gick vi en promenad runt hela området för att kolla in vad det hade att erbjuda och det var inte lite. Matstånd,  bajamajor, tält och en massa folk.

Började spana in våra vinboxar, lite smått taggade men vi hade bestämt oss att vänta till onsdagen då festival startade på riktigt.

  
Just det, på kvällen började det regna hårda skurar som varade i några minuter. Vad märker vi då? Jo, att det började droppa in i förtältet genom en sömn som inte sitter så bra. Vi försökte tejpa fast en plaståse som skulle fånga upp vattnet men den satt inte fast. Då försökte vi tejpa rakt på sömmen och det gick vägen.

Thank god att jag hade packat med mig den där silvertejpen då. Tejpade för glatta livet och det fungerade, tills klistret började lossna. Då var det bara att börja om med ett nytt varv. Det fungerade hursomhelst bra och som tur var så varade inte regnet så länge.



På kvällen gick vi och la oss tidigt, helt slitna efter bussresan som tog ca. 14 timmar. Vi kände oss inte som några partypeople när vi låg i tältet och försökte sova medan alla andra spelade musik och festade, men onsdagen skulle ju komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0