"When I say Luda, you say chris, "

Torsdag

Mådde förvånansvärt bra på torsdagsmorgonen. Härligt härligt! Denna dagen skulle bli händelserik.
Klockan 12.00 såg vi P3 Sommarsession med en spelning av Fibes, Oh Fibes! som var bra. Jacob Widéns egna tolkning av 'Love Child' var fin! Det började regna lite så vi sprang in till Tjejjourens tält och snyltade lite kaffe.

Sedan klockan 13.00 spelade Maia Hirasawa på Pampas. Oj så hon är gullig. Och musiken så underbar.
 
Det regnade lite då och då. Inte ihållande regn så det gjorde egentligen inte så mycket. Tur att vi hade köpt regnponchos dagen innan annars hade det inte varit lite trevligt, tråkigt med helblöta kläder.

Vi tog en paus under ett stort träd. Bredvid oss satt det en man, kanske i 50-årsåldern som bjöd oss på äppelmuffins. Tack tack tack! Satt där ett tag och snackade med honom som verkade vara där med sin son och hans vän.

Riktigt glada blev vi över muffinsarna. Det krävs inte mycket för att få oss på fall.


Sedan 15.30 bar det av till Teater, som tack och lov ligger under tak. Denna gång för att lyssna på Madcon, två hiphopkillar från Norge. Fick bra platser, längst fram. Hade även turen att få lämna min väska på andra sidan staketet så att den inte var i vägen. Men i alla fall, Madcon... Ska man göra något så ska man göra det stort. Tror att det är deras motto. Sådan energi dom har på scen, helt sinnes alltså. Sedan när den ene gjorde stagedive trots förbud. Det var fett!!!
  

Eftersom att nästa spelning inte började förrän 19.15 så passade vi på att äta lite och gå till ICA och sådant.
Sedan spelade Regina Spektor, fin musik gör hon, verkligen.
 

Nästa grupp var självaste The Killers så det blev snabbt tillbaka till tältet för att börja festa till det, med kära vinboxen. Då Jessica inte var taggad på att dricka med tanke på dagen innan så var jag själv. Lite alkisvarning, men what the fuck. Satt där och drack vin i våra fina vinglas i plast och även goda drinkar som Jeschki gjorde. Hennes plan var att supa mig full...

21.45 var det Hawaii som gällde, The Killers ffs. Och så folk det var, sjukligt mycket. Men konserten då, fett mäktig. Synd bara att jag behövde kissa under en fetbra låt. Men jag skyller på Perschki som gav mig så mycket att dricka...
 

23.30 spelade Ludacris på Pampas. Fuck, fuck, fuck så jag älskar Luda. Texterna kan vara både djupa och väldigt humoristiska. En artist som kan bjuda på sig själv. I like that. Spelade bland annat 'What's Your Fantasy', 'Get Back', 'One More Drink' (!!!) och 'Stand Up'. Mäktigt som få, mådde så jäkla gott under spelningen trots att jag stod i lera så att mina vita skor var bajsbruna efteråt med ett fett tjock lager över hela skorna. Mumsigt!
   

Klockan 01.00 spelade Takida, en av de grupper som Jessica verkligen ville se. Jag är egentligen inte den som lyssnar på dom, mer än när de spelas på radion. Men dom var bra och Jessica såg ut att njuta rejält. Bra!


Efter det var vi riktigt nöjda, sprang runt inne på festivalområdet och bara var allmänt glada och crazy. Gick sedan hem och la oss i vårt kära tält...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0