"För vi har tagit studenten, för vi har tagit stude-e-nten"

Hej!

Igår var en underbar dag, mäktig som fan. Jag kan sammanfatta den.
Jag klev upp kl 05.15 för att duscha, fixa hår och smink, käka lite frukost och korka upp champagnen.
Sedan skjutsade mamma mig till Statoil på Öbacka där vi skulle möta upp klassen, promenerade ner till gräset vid vattnet och satt där. Vi drack champagne, käkade jordgubbar med vaniljkesella (tack Idifixh!!), skrev i varandras mössor, tog massor med kort och skrattade.





Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Vid kvart i tio började vi promenera tillbaka mot skolan, först en snabbis förbi Sofie för kisspaus. På vägen dit mötte vi en bil som Sara sparkade på, inte meningen att bli så hård spark. Jäkligt roligt!



Vi kom till skolan, och tog kort taggelitagg kort.


Sedan gick vi till idrotten där det var kaos. Ställde upp oss som på ett skolfoto och tyckte att vi var jätteduktiga. Det tyckte inte fotografen som ensam ville bestämma våra platser. Bara att göra om då...



Vidare tillbaka till skolan för att träffas en allra sista gång i vårt hemklassrum, F102 el är det F104? Fan, att man inte har lärt sig... Fick mackor och festis av våra mentorer som även hade gjort några bildspel om klassen. Gulligt!

Sedan sprang vi till aulan och stod där utanför och bildade en gång som ettorna och tvåorna var tvunga att gå igenom för att komma ut. "Ett år kvar, tja-la-la-la-laa, två år var, tja-la-la-la-laa".



Efter det var det vår tur att sitta i aulan för att lyssna på skolans kör och andra band. Mitt under en spelning så ropar Malin till mig att brandlarmet låter. Ingen bryr sig. Sedan säger rektorn att det brinner och att alla måste gå ut på skolgården. Schtek... Fick stå ute i en kvart typ och vänta och sedan gå tillbaka till aulan.

Efter det gick vi tillbaka till klassrummet för att få våra betyg. Efter det gick vi ut och inväntade utspringet. Det var en mäktig känsla att stå hela klassen samlad och bara vänta på att få springa till alla nära och kära.



Möttes av en rosa skylt, farmor och farfar, mormor och morfar, mamma, pappa, Peter, Tobias, faster, moster, kusin och lilla Tea. Sedan möttes vi vid vagnen som förövrigt såg jäkligt fet ut. Bra!

For runt i stan och vinkade, skrek, sjöng, skrek och dansade. Det var så underbart, ah så underbart.

Efter det for vi hem och käkade en massa mat och efter det träffades klassen hos Emma för middag/förfest. Det var en härlig förfest. Massa alkohol, mat, SKRATT, "jag har aldrig". Sedan åkte vi med min faster till stan. Idah var skönast - "Din faster är bäst. Jag kallar också henne faster. Min faster." och klappar faster på armen. HAHA!

X3M var fett, alltså fett roligt och fett med folk. Alla svettades som några jäkla jag vet inte vad, men what the hell. Det var roligt! Åkte hem, duschade, sköljde fötterna i kallt vatten, tog en Ipren och en massa vatten och somnade.


Vaknade vid nio-halv tio imorse med rädslan att må uselt. Thank god, det gjorde jag inte alls. Varken illamående eller huvudvärk. Men har varit seg hela dagen, legat och kollat på Scrubs och sovit en stund. Jag är hur trött som helst.
På ett sätt känns det bra att ha tagit studenten men det känns också tomt. Vad ska jag göra nu framöver?
Kan i alla fall säga att jag lätt skulle göra om hela den här studentdagen. Ingen tvekan! En av de bästa dagarna i mitt liv.

Tack till allt och alla som hjälpte till att göra den här dagen oförglömlig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0