"Jag tror nog att det räcker, vi vet nog att det räcker, nog och blir över"

Hello pågs!

Ojojoj, var ska jag börja?

Igår vid 12.00 så började vi cykla, genom stan helt fnittriga över att knappt hitta. Kartan slarvades bort innan vi ens hade lämnat Östra gymnasiet.

Efter en stund tog Idah fram GPS:en så att vi kunde lokalisera oss lite. Vi skulle hitta till Myrbäck och vägen dit var lång, ca 2 mil.

 
Vi cyklade och cyklade och cyklade lite till. Gick över en lång bro med massa små hål i och den gungade sjukt mycket. Usch vad det var hemskt!



Väl framme så fikade vi, satte upp tälten och gjorde sedan några samarbetsövningar. Vi glänste så mycket att alla andra blev bländade.


Resten av kvällen bestod av middag, grillning av korv och marshmellows, frågesport, brännboll och en massa skratt.

Natten tillbringades i tältet med väldigt tunna liggunderlag och utan kudde. Dessutom var det kallt som attan. Blåste och regnade gjorde det också.

På morgonen käkade vi frukost, packade ner tältet, packade alla grejer och så bar det av på cyklen igen, 2 mil hem också. Evve visste en annan väg som var roligare att cykla. Tyvärr så började det regna a lot när vi var nära Röbäck och blåste gjorde det väl mest hela tiden.

Jonas tyckte att det skulle vara extra roligt att  vi skulle åka tillbaka till skolan för att ha redovisningar. Dessutom hann jag se lite av Shan the man i aulan så dagen blev så otroligt mycket bättre bara där.

Efter redovisningarna så satte jag mig på cykeln igen, denna gång för att åka hem. Ca 1 mil senare och med en helvetes motvind så var jag äntligen hemma. Home sweet home har aldrig stämt så bra.

Hoppade in i duschen och skrubbade bort all hajksmuts. Så nu är jag so fresh and so clean clean som Outkast skulle ha uttryckt sig.

Over all så har denna hajk varit kalasbra. Det är mysigt att vara tillsammans hela klassen såhär innan studenten kommer. Efter det vet man inte vad som händer.

Ikväll blir det Ragga på IKSU, snälla låt mig orka med det. Jag vill så gärna.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0