"All up and down 285 and I'm going in circles"

Imorse var jag iväg på gymmet, åkte hem och stressfixade mig och sedan kom Kristy och hämtade upp mig vid 12. Vi åkte och tankade och hämtade upp en annan aupair, Helene. Sedan körde vi till Lccns hus för aupairmöte. Det pågick i ca. 2 timmar.

Efter det åkte vi till Discover Mills, jag behövde byta klockan jag köpte igårkväll. När jag kom hem igår och skulle ställa in tiden så ser jag att om man skakar klockan lite så ändras uret... Och så ska jag inte ha det. Jag ska ha en fungerande klocka. Efter det var det tänkt att vi skulle se bio men istället gick vi runt i några affärer och kikade.

Åkte hem och chillade ett tag. Käkade middag med familjen och Stephs extramamma, Karen, och Davids pappa, Charlie, kom och käkade med oss.

Sedan hjälpte Stephanie mig att fylla i ansökan till ett Social security card, SSN. Jag behöver ett för att få vara med på bilförsäkringen, för att ha mitt bankkonto och för att ansöka om ett Georgia driver's license. Så det är viktigt att jag skaffar det.

Så imorgon ska jag ta bilen och köra iväg till okända marker med hjälp av gpsen. Jag är så nervös att jag säkerligen inte kommer kunna sova inatt, tyvärr. Måste köra på I-85 som är en highway - alltså en jäkla stor väg med massa filer och grejer. Och jag som aldrig kört på en, eller en gång på kvällen tillsammans med Stephanie men det räknas inte. Och nu kommer jag vara själv. Men Steph säger att jag klarar det så jag får skylla på henne om jag hamnar i någon annan stat av misstag, haha.

Så håll tummarna för mig, det går nog bättre då.

Puss och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra att du har tagit tag i det där. Vart ska du åka då?

2010-08-23 @ 07:13:20
Postat av: Sandra

sv: jag åkte på highwayen söderut på ett ställe som hetta Norcross där Social Security kontoret låg.

2010-08-23 @ 18:04:18
URL: http://slundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0