"I only got one home"

I alla fall, åkte till CVS Pharmacy istället. Det är lite som Apoteket fast mycket större. De har olika sminkmärken, hygiengrejer, tuggummin och mediciner. Spenderade seriöst mer än en timme därinne. Kikade runt och petade på allt. Kom därifrån med lite nödvändigheter - ögonfransböjare, duschtvål, hårspray, rakhyvlar och tamponger.

Stod seriöst vid tamponghyllorna och kikade på allting. Fanns hur mycket olika att välja mellan. Det roliga är att till de kända märkena som t.ex. Tampax så finns det allting en liknande vara fast CVS Pharmacymärket istället till ett billigare pris. Förpackningarna ser i princip likadana ut. Jag tycker inte att jag sett det i Sverige. Får vi ens ha så? Här står det på CVS-varan "*compares to Tampax". Anyway så är det stor skillnad på pris så det är inte så svårt att välja vilken...

Men det här med tamponger. Har ju vetat att de har som en hylsa runt om. Tror det finns att köpa hemma också men det är så mycket ovanligare. Här hittade jag inte ens "vanliga". Fast jag har varit lite småtaggad på att få mensen för att få testa deras version, haha. Jag vet - det var himla nerdy att skriva det men hey, vem är jag om jag inte är ärlig? Haha! So there you have it.

Dock är jag ledsen för de är mycket större i.om. hylsan så tampongerna ryms inte i mitt plåtetui från Libresse. Det är tråkigt, det som är så fint!

Wow, ett helt inlägg om tampongera, Bra jobbat Sandra!


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Jag giller sådana där Pharmacies. Kul att bara gå omkring och kolla. De har verkligen allt i alla storlekar och i olika märken. Vi köpte lite sminkprodukter, halva priset och ännu billigare jämfört med Sverige. :)

2010-08-22 @ 22:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0