"Work it"

Imorse var jag iväg på ett pumppass - gött mos! Åkte hem och vad ser jag vid vägkanten. En massa killar i orange jumpsuits. Och en bil med flak och skylt där det står "prison work details". Alltså en hel hög fängelsekunder som var ute på samhällstjänst.

Sådant ser man då inte till hemma i Umeå.

Det var nästan så jag ville stanna bilen, kliva ur och ta en bild med dom. Men nej, det var på en större väg, jag har ingen kamera med och till sist - dum idé.

Anyway, käkade tonfisksallad till lunch och kikade på tv ett tag medan tvätten snurrade runt i tvättmaskinen. Hämtade upp Boo vid 13 som vanligt och åkte iväg till biblioteket för att lämna tillbaka böcker. Hann bara läsa 68 sidor ur "The last song" - som även finns som film nu. Jag som ville se filmen men läsa boken före. Nu måste jag vänta ännu längre.

Efter footballsträningen promenerade jag ner till tennisplanen här i området för att checka in Steph och hennes matchmate Lindsey när de hade match mot två andra tjejer. Efter matchen var slut gick jag på en liten promenad - ikväll var det perfekt väder. Inte jättefuktigt ute men fortfarande mycket värme.

Jag sitter och kikar på en serie på Mtv "If you really knew me". Förra gången jag såg det började jag storlipa när en kille snackade om att han bodde hos sin mormor för hans mamma var hemlös och sedan så hade mormorn nyss avlidit... Jag har blivit värsta känslosam härborta!

Godnatt och hejsvejs (corny expression jag vet)

Kommentarer
Postat av: L

Det är förståeligt :) idag bär det av till Ikea för mig :)

2010-08-18 @ 10:38:02
Postat av: Sandra

sv: jamen typ :P ha en najsig dag på Ikea, njut av svennemiljön åt mig!

2010-08-18 @ 17:49:43
URL: http://slundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0