"Because I'm trying to get you alone"

Helgen som var så var hängde jag på J-dawgen och Tobias på shopping på Moggan på söndagen. Främst till Tobias då. Och på kvällen chillade jag och såg The Holiday. Vilken mysig film det är, ändå. Nästan så att jag hade glömt bort det, men bara nästan.

Sedan på måndagen bar av downtown, en heldag med andra ord. Vi gick på Coca-Cola museumet som finns här i Atlanta. Visste ni att Coca-Colan uppfans i Atl? Det gjorde den i alla fall, för lääängesedan.

Så vi strosade runt därinne, läste om hur den uppfanns, hur flaskorna sett ut genom tiderna, hur tomten kom att representera runt julen och hur tillverkningen går till. Sedan fick man även smaka på ca. 60 st olika läskedrycker som ligger under Coca-Cola company. B.la Fanta och Sprite, sdådant man känner till. Sedan fanns det en massa olika smaker från hela världen. Smakade grapesoda från något land, apple/kiwi från ett annat land osv. Det var roligt. Fick dock ont i magen av allt bubbel.

Testade även någon christmas edition av colan med smak av jul, smakade typ som cola med pepparkaka. Inte gott, men inte heller äckligt. Fast inte mer än ett litet glas. Smakade även lite Vanilla Coke, vilket jag gillade när den fanns i Sverige. Sedan försvann den men nu vet jag inte, kanske att den är tillbaka. Den gillar jag ändå, så lite konstig smak har jag väl.

Innan man gick hem fick man med sig en liten glasflaska med cola som var tillverkat där. Köpte även en liten kylskåpsmagnet i form av en liten colaburk med rött glitter. Den kommer passa fint på mitt framtida kylskåp.

Efter museumet strosade vi runt i kylan. Det var kanske -2 grader men det blåste och jag hade inga vantar. Usch alltså, jag är glad över att inte vara hemma i -20! Vi gick en bit och kom till Hardrock Café. På kvällen var det football game mellan Atl och New Orleans, så på Hardrock var det en massa NO fans. Tror t.o.m att det var några gamla football pros där för vissa blev fotade med en massa olika personer hela tiden. Och så såg jag att dom hade feta Super Bowl-ringar på sig. Så därför drog jag den slutsatsen. Vet ju dock inte vilka dom var, men det är en annan sak.

Vi beställde mat och fick enorma portioner.

Sedan var vi trötta i benen och gick tillbaka till bilen för att sedan åka på Uggs-jakt till Johannisen. Eftersom dom skulle åka upp till NYC dagen efter där det är en del snö nu så insåg hon att hon inte kunde springa runt med Converse längre. Men eftersom vi fick snö på juldagen så var alla Uggs slutsålda överallt, verkligen överallt. Så vid 20.30 gav vi upp och rejsade till Discover Mills som vi visste hade några liknande, fast ett annat märke. 20.57 var vi där och sprang till affären som snällt släppte in oss. Så till slut fick hon sina välbehövliga skor.

Sammanfattat var det en mysig dag. Vi hade roligt! Bilder kommer senare eftersom allting togs med Johannas kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0