"Wouldn't believe all of the things"

Samma kväll som jag var på Discover Mills så började det snöa och så var det minusgrader så regnet frös till is på vägarna och la sig som blixthalka. Här kör man runt med sommardäck och är inte världsvana med is och snö. Så det var hur många som helst som hade kört av vägen, krockat med andra osv.

Och på vägen jag vanligtvis tar hem från Disc. var milslång kö som sniglade sig fram. Jag trodde att det var människor som slutat jobbet och var på väg hem. Det visade sig vara en olycka längre fram på vägen som polisen avspärrat så det var bara att vända om på vägen och köra snigelfart tillbaka igen och ta en annan väg hem. En resa som normalt tar 15-20 min tog mig 1 timme och 30 min att köra.

Dagen efter såg jag på nyheterna att bärgarna hade haft fullt upp med att bogsera bort bilar från dikena.

Tur att man har kört lite i snö och halka och inte panikar över det. Även om jag inte ens haft körkort så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0