"You know this is"

Jag har inte hunnit berätta om julfirandet and all of that yet.

På julaftonen så jobbade jag på dagen och sedan vid 16-17 så följde jag med familjen till kyrkan för gudstjänst. Och kyrkan och stämningen i den var som det är på film. Det såg som en kyrka gör på film när någon t.ex. gifter sig eller är på begravning. Det tyckte jag var coolt.

Och där satt vi och sjöng med i psalmerna och grejer. Det var enklare att följa med i sångerna även fast jag inte hört dom. Inte som på svenska då det skiftar mellan högt och lågt och har värsta konstiga melodierna.

Sedan hade några barn en liten julshow där de var utklädda till får och jesus och allt vad det var. Och så gick vi nattvard. Brödet var inte som hemma - ni vet de där runda små papperbitarna som ska vara bröd. Här fick man en äkta brödbit. Det var grejer det, haha!

Efter gudstjänsten åkte jag hem till Johanna där även henns pojkvän var. Han hade lite problem med att ta sig från Sverige till New York pga. allt snökaos i delar av Europa så han var några dagar försenade. Vi åkte och käkade god middag på Bamboo Garden och sedan tabbade vi oss rejält.

Vi skulle käka middag och sedan handla all mat inför juldagen. Typ ägg, köttfärs, potatis and shit till vårt julbord. Tror ni inte att alla affärer valt att stänga tidigt på julaftonen då? Affärerna här har vanligtvis öppet till ca. 22 i alla fall men nu stängde dom 19. Pruttaugust!

Och på juldagen var ju såklart allting stängt så vi hade ingen möjlighet alls att köpa våra ingredienser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0