"I better find your love"

Det har varit lite molnigt ute idag och familjen skulle bara vara hemma och möblera om kidsens rum osv. Jag hade tråkigt så bestämde träffa med den svenska tjejen, Frida, som kom hit för lite mer än en vecka (om jag minns rätt).

Först åkte jag och Steph iväg till banken för att lösa in min lön som var i form av checkar. Här har bankerna även en drive-thru så du slipper kliva ur bilen för att ta ut pengar, det ni. Lathet på hög nivå. Sedan åkte vi och tankade bilen som jag kör. Det är så mycket billigare än hemma. Tror inte amerikanerna skulle köra lika mycket bil om det kostade som hemma.

Sedan åkte jag iväg själv med bilen till Mall of Georgia. Var lite rädd för att inte hitta, litar inte riktigt på gpsen. Den har en tendens att ibland visa fel väg, vilket den gjorde nu också. Jag visste att mallet skulle ligga på min vänstra sida men gpsen sa att jag skulle svänga höger. Så jag gjorde det. Och plötsligt var jag ute på en highway!! Där jag inte alls ska vara, så jag fick liten paniksvettattack och körde ut på första exit. Vips så behövde jag bara fortsätta rakt fram på den nya vägen och sedan svänga höger så var mallet där... Den där jäkla gpsen alltså.

Väl där så parkerade jag och gick in. Hittade Frida nästan direkt, helt osannolikt då det är ganska stort. Vi strosade runt där i flera timmar och ändå hann vi nog inte med så många affärer. Jag hittade tre klänningar och ett par shorts. Shortsen och en klänning var dessutom på rea. Vi hittade en ganska najs butik med stort utbud av t-shirts med olika artister på. Hittade en med T.I. men det var en ganska dålig bild, han syntes inte tillräckligt bra. Och Erica, hittade ett helt ställ med Bäver t-shirts och några halsband, det du! Du önskar att du var här, jag vet det.

Vid 19 eller något sådant skiljdes vi åt och jag körde hem igen, gick kalasfint. Hemma var det bara att vända direkt för familjen skulle ut och äta och jag var hungrig. Vi åkte till något steakhouse. Jag åt kyckling med grönsaker och det var gott. Kidsen är jätteduktiga och väluppfostrade. Det gillas starkt!

Nu är jag hemma igen och sitter i sovkläder och ska bara lägga in lite bilder som tar en evighet. Men vad gör jag inte för att ni ska få lite roligare läsning? Jag kräver kommentarer i gengäld dock, hehe.


Kommentarer
Postat av: mamma

Måste man alltid hämta ut checken och få pengarna i handen?

Det verkar ju spännade att hamna fel i USA...., tur att du hittade rätt. Jag och pappa var och köpte en GPS i går på Media Markt.

2010-07-18 @ 07:22:24
Postat av: Sandra

sv: Man stoppar in checken i en automat efter att man stoppat in sitt kontokort, så pengarna hamnar på kortet, inte cash.



det var hemskt att hamna lite fel, vistte nästan inte hur jag skulle därifrån, hittade en exit och körde ut där.



vad behöver ni gps till?

2010-07-18 @ 16:27:48
Postat av: brorasn

vi behöver gps för att komma ut från bushen, är ju snart igenväxt med träd...:D

2010-07-18 @ 19:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0