"I gotta feeling"

Klev upp vid 08.30 idag och käkade frukost. Har ju hittat Wasabröd i affären så jag käkade två sådana. Jag saknar svensk frukost eller den frukost jag äter hemma. Som youghurt, keso, mackor... Keson här smakar inte lika bra. I alla fall inte den jag köpte.

Sedan åkte vi iväg med bilen till marinan för att åka ut med båten, dock inte till the waterpark utan bara för att chilla ute på vattnet. 

Vi åkte en bit och kom till ett ställe där man kunde parkera men det var proppat med båtar. Så alla som kom efter ankrade i vattnet... Och båtarna då - vissa är enorma!!

Om en vanlig svensson skulle åka ut med båt i Sverige så skulle det vara just det - en båttur. Här satsar dom järnet. Har liksom med sig grill på båten, stolar som flyter på vattnet, tallrikar som flyter på vattnet. Och för att inte tala om alla leksaker t.ex. jet-skis, tefat osv. Amerikaner ska alltid vara lite mer av allting.

Men jag hade jäkligt kul idag. Låg på soldäcket och chillade eller gled runt i vattnet. Det var skönt.

Och på eftermiddagen åkte vi iväg tillsammans med en massa släktingar och kompisar till en plats för att grilla och slappa. De där Applebees är himla roliga, skön humor har dom. I like it!

Eftersom det är 4th of july imorgon så firade vi lite ikväll också. Såg på massa fyrverkerier. Mäktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0