"Say goodbye to"

Imorgon börjar jag 9.15. Vi ska iväg till gymmet för deras Speed and agilityclass och sedan ska vi nog iväg till parken eller bara köra runt och kolla vart allting är dit jag kan tänkas behöva veta vägen till.

Då David jobbar hemifrån då han inte är ute och reser har han tid att hänga med ibland och visa vart allting ligger och så.

Vissa av de jag träffade på Au Pairskolan hade hostfamilies där den gamla aupairen fortfarande var kvar när den nya anlände. Ibland önskar jag att jag hade haft det, för han/hon hade kunnat berätta hur det brukar se ut och haft mer tid att visa mig allting.

På tal om hostfamilies så fick jag facebookmejl för några veckor sedan från familjen i Chicago med tvillingtjejer i 1 ½ års åldern som jag matchats med innan min nuvarande även fast jag inte hade tillräckligt med timmar för att ta hand om barn under 2 år. Hon ville bara veta hur jag mådde och berättade att deras au pair, som också hette Sandra, skulle åka hem efter att ha varit där i en vecka(!). Kommer inte ihåg anledningen, tror det var något om ett idrottserbjudande hemma i Sverige. Basically så sa hon att om jag valde att förlänga min aupairtid så var de intresserade av att ha mig hos dom för mitt andra år. Känns lite konstigt att tänka på det redan nu, har inte varit här så länge. Men det kan ju vara kul att veta att det finns andra möjligheter också.

Nu är filmen snart slut, ska gå och tvätta bort sminket och lägga mig i min stora säng. Den är så mycket större än min 90's säng hemma.  Det är bra det!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0