"And we keep 'em coming"

Efter en bussresa på ca. 2 ½ timmar så var vi framme vid Au Pair-skolan. Utsidan ser jättelyxig ut, nästan som ett palats men insidan är en annan femma.

I måndags så hade vi välkomstmöte där de berättade lite om regler och aktiviteter. Till det fick vi - guess what. Ja, pizza såklart. Efter det var jag så jäkla trött att jag bara duschade och sedan gick och la mig.

Iidag (tisdag) började lektionerna 08.15 och innan det var det frukost i cafeterian. Man kunde välja youghurt, bagels, pålägg och flingor. Ni vet de där flingorna som är sjukt färgglada. De smakade bara socker.

Sedan hade vi lektioner varvat med lite pauser. På lektionerna har vi fått presentera oss själva, berättat om vårt land, vad vi har för mat. Och så har vi pratat och diskuterat om barnsjukdomar osv.

Till lunch fick vi en smörgås med pommes frites och sallad. Efter det var det mer lektioner. Till middag fick vi bakad potatis, fisk med ärtor. Helt okej mat hittills.

Vid 19.00 hade vi International sing-a-long tillsammans. Man samlade alla från samma land, bestämd vilken barnsång man skulle framföra inför alla uppe på scenen. Vi valde 'Små grodorna' såklart.

Nu sitter vi i entrén och surfar runt på Internet, himla segt går det men jag vet att ni vill ha bilder så jag ska kämpa. För er skull mina vänner. Och som tack för det vill jag ha kommentarer till mina inlägg. Om inte så slutar jag skriva. Deal? Deal! :)

 
Molloy Hall - där the ladies bor.


Huset där vi har lektionerna.




Lite arts and crafts.







Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag skrattar när jag läser om flingorna och pommes :-)

2010-06-23 @ 06:50:47
Postat av: Mamma

Ja, du vet jag skrattar när jag läser om flingorna och pommes.

2010-06-23 @ 06:55:56
Postat av: barba

det verkar va najs där borta :) och huset såg verkligen schtekigt ut :)

2010-06-23 @ 10:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0