"I'm finally here"

Jag är framme hos min värdfamilj nu.

I fredags morse packade allihop sina resväskor och satte sig på bussen dit de skulle. Vi åkte ca. 2 timmar till LaGuardia där vi var 6 st som skulle flyga med samma flygbolag. Vi checkade in och man var tvungen att betala för sitt bagage som skulle checkas in. Jag fick betala 25 $ vilket var det minsta. En tjej fick betala ungefär 90 $ då hon hade en ca. 10 kg övervikt. Helt stört mycket!

Efter vi checkat in och gått igenom säkerhetskontrollen så fick vi sitta och vänta några timmar på att vårt flyg skulle gå. Jag är så glad att jag och Elin åkte på samma flight, kändes skönt!!

Sedan landade vi och då slog nervositeten mig. Ahh, kändes så pirrigt.

Vi gick och hämtade vårt bagage. Jag såg inte min hostmom så Elins hostmom fick ringa min så allting löste sig till slut. Mötte upp dom och så gick vi till en restaurang i närheten där vi mötte upp pappan som också just kommit med ett flyg.

Efter vi käkat så åkte vi hem, tog ca. 40 minuter. Och det var på kvällen så det var mörkt så jag kunde inte riktigt se hur omgivningen såg ut.

Vi kom hem och damn, när jag huset. Husen här är så jäkla stora, enorma liksom. Inte som våra hemma, haha. Vi spelade lite Uno, hade husesyn och sedan sa vi godnatt. Jag bor i källaren så jag gick ner dit och packade upp lite kläder. Var så trött att balansen var helt fuckad och jag såg dubbelt. Sov jäkligt gött hela natten...

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad skönt att äntligen vara på plats. Förstår att det kändes väldigt tryggt att ha Elin med hela vägen. Bra kämpat!

2010-06-27 @ 10:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0