"Can you believe it"

Ja, jag testade ju baka tårtbotten idag. Och det gick sådär. Bottnen var värsta lös, typ smulig? Tänk då att man ska kunna skära den så det blir tre pieces. Jag klarade knappt av att dela den i mitten, så det blev två bitar. Men till slut gick det.

Det fanns ingen form med löstagbar botten så den satt ju såklart fast så jag fick kämpa för att få loss den. Och botten var jättetunn. Så jag fick mosa ihop smulorna så att den typ höll ihop. Sedan på med mosad banan som fick agera lim. Och eftersom jag bara hade botten och toppen så fick lagret med ananas vara på samma som bananen. Ja, improvisation när den är som bäst.

Imorgon ska jag smeta på vispgrädde för att dölja alla hål och grejer. Så den kommer bli fin. Och god, det är jag tvärsäker på.

Såklart var jag tvungen att filmdokumentera min första födelsedagstårta i USA.




Arbetsplats


Smet


Skjuts in i ugnen


Visst ser den lite hålig ut?


Bananamos


Och ananas


Tadaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0