"'Cause this is thriller"

Det går inte att undgå att Halloween är så mycket maffigare här än hemma. I början av oktober så åkte skelett och mörka gestalter upp i föstrena, pumpor vid ingången och lite gravar nerstuckna i backen på framsidan.

Så jäkla häftigt att se. Liksom köra förbi hus som har pyntat med spindelnät runt buskarna, spöken i träden och kanske en docka i riktig storlek som ser fetläskig ut.

Det är allt annat än vad svenneland skulle kunna erbjuda. Det är häftigt att se.

När jag körde hem en kväll för kanske två veckor sedan så möts jag av ett par lysande kattögon på gräsmattan på vår uppfart. Vad fan är det här? Det visade sig vara den svarta katten som min hostfamily snackade om. Jag trodde att de snackade om en liten kattfigur som kunde sitta vid dörren men nej, den här var liksom som en jättekatt som rör på huvudet som att den vaknar.

Det blir spännande att se hur crazy alla blir med julpyntningen. Det blir all-in säkerligen!


Spindelnät i buskarna


Flertal gravplatser på gården


Monster i ett träd


Och vår kattguardian


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0