"I said I'm right"

Ja, i måndags så åkte vi iväg på vår första engelskaklass. Jag klev upp vid 07.05, skippade frukost igen för extra sömn - så illa! Tryckte i banan och kaffe though.

Sedan så gled vi iväg med bilen vid 07.45 kanske och allting gick helt okej. Tills mitten av vår resa. Körde lite fel, svängde om och kom rätt. Sedan så var vi framme ca. 5 min innan lektionen började och låtsades ha koll på läget och gled med samma väg som en annan tjej - som sa hej och frågade om vi var amerikaner, för vi såg amerikanska ut. Liksom tack är vi tjockisar eller?

Så klassen då, helt blandad från en pensionär från Mexico, en par får Kina, några aupairer. Lektionen var ganska enkel och vi satt i små grupper och pratade... Men jag tror absolut att det kan vara bra att vara där, dels för att fräscha upp en del grammatik och för att bara ha en chans att prata och öva ännu mer på engelskan.

Det är det jag och Johanna säger i alla fall, även om den största anledningen är att hitta vänner, hahaha!

Den där tjejen som frågade om vi var amerikaner sa att vi kunde komma hem till henne någon gång eller att hitta på något, så nog är vi framgångsrika inom vänfronten. Och så undrade hon om vi varit i Buckhead. Det var som att hon visste allt om oss, att det är dit vi planerat flytta typ.

Imorgon, onsdag, är det dags igen.


Och så här trött var jag så tidigt den morgonen, har dock alltid tid att posa för att visa det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0