"If you can't stand the heat then get the fuck out the kitchen"

I söndags sov jag till 11 och det var så jäkla skönt. Låg sedan och chillade i sängen och läste några tidningar. Sedan vid 13.30 så skypade jag med mamma och pappa en stund. Efter det duschade jag snabbt och körde hem till hem till J-dawgen.

Vi letade kanelbullerecept och hittade något som verkade lovande och sedan blev det en tur till Kroger, en matvaruaffär, för att handla ingredienser. Visste ni att det inte finns att köpa pärlsocker här? Det får man gott och lov köpa på IKEA om man vill ha det. Men tack och lov så fanns det redan hemma hos Johannisen.

Så efter middagen hade bullarna jäst klart, så det kavlades ut, smetades på kanelfyllning, rullades och cuttades till lagom stora pieces. Och skjuts in i ugnen (ja, efter mer jäsning då...).

Och sedan 10 min later så var de redo. Det luktade så himla gott, som hemma när mami gjort bullar och fina blev dom med. Tummen upp!

Efter det så såg vi äntligen "The last song". Den var helt okej men inte mer än så. Jag är glad att jag läste boken före för boken är så mycket mer levande. Och så hade jag helt andra bilder av hur birollerna såg ut.

Vid 11.30 cruisade jag hem med bilen.












Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas du får en fin dag! :)

2010-10-06 @ 05:56:57
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-10-06 @ 17:13:23
Postat av: Kerstin

Va fina och goda dom verkar. Jag fick inga bullar..

2010-10-06 @ 17:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0