"Fire burning on the dancefloor"

Öj, by the way. Veckan som gick var ganska konstig.

Två dagar i rad höll jag på att bli överkörd av en brandbil. Mina vänner, ni läste rätt.

Första gången var när jag körde från bilskolan efter att ha klarat datatestet (bara en sådan sak, haha). Stod längst fram i en korsning och får grönt. Kör och undrar varför inte dom andra bilarna kör. Hinner ut en liten bit och ser en brandbil. Oppsi! Han skulle köra vidare på andra vägen och hade stannat i korsningen. Men jag då - stod ganska ensam där inte i mitten av vägen men inte bakom det vita sträcket heller. Kände mig fett dålig, haha!

Och andra gången var faktiskt dagen efter också i en korsning. Stod längst fram i min lane och tänkte att "fan, om det kommer en brandbil nu - ska kolla extra noga". Ja, jag får grönt och kollar en extra gång att det inte svischar förbi någon. Så jag kör över korsande väg och kikar i backspegeln och ser en stor brandbil köra förbi där jag just korsat.

Seriöst, sådant händer ju inte. Speciellt inte efter att jag tänkt "tänk om"... Jag skyller på att deras larm/ljud är alldeles för svagt. Det hörs ju knappt.

Så nu innan jag kör i en korsning är jag fett nervös. Man vet aldrig vart dom jäklarna dyker upp. Sluta förfölja mig i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0