"Gimme my gimme my"

Kanske ska berätta lite om min helg också.

I fredags kväll var jag ju bara hemma och slappade framför tvn och grejer.

På lördag förmiddag låg jag och läste "The last song" som jag nu lånat för andra gången. Känner att den måste läsas ut nu för den ska lämnas tillbaka om två dagar. Men jag har börjat komma in i den nu så snart ska jag stäckläsa, hehe. Vid 13 promenixade jag till poolish för glassande. Hade slut på solkräm så chansade på ingenting. Och det fick jag sota lite för. I alla fall på baksidan. Fast nu i efterhand var det väl värt det, för det övergick till fin bränna, haha.

Åkte hem och duschade och körde sedan hem till J-dawg där vi planerade kvällen. Planen var att ta oss till Buckhead (helst village) för att kolla på alla mansions/slott som sägs finnas där. Det är alltså ett jäkligt välbärgat områder och självklart att vi ska dit och kika. Och andra planen var att köpa bagels och bubbelvatten att äta.

Sagt och gjort - vi kollade upp hur man körde till Buckhead, åkte på Kroger och köpte bagels och bubbelvatten, tankade bilen och körde iväg. Chansade på en väg, blev tveksamma och svängde mot I-85 och inser att vi just kört i en cirkel för att komma tillbaka till samma ställe där vi började. Det var en bra start...

Kör i alla fall mot downtown och lyckas till slut hitta skyltar signade "Buckhead". Lyckligast i världen blev vi när vi helt random efter att ha kört på måfå hittar något vid namn 'triangle' som vi skrivit upp som ledord på vår lapp. Men det hann bli mörkt så vi såg aldrig riktigt husen men vissa hade belysning för ett helt land så nog var det slott alltid.

Sedan skulle vi till en restaurang där vi hade presentkort på. Och vi körde och körde och vips ser vi att vi måste välja fil - höger eller rakt fram. Amen vi tar rakt fram och kör mot mörker som sedan uppenbarar sig som en infart till ett neighborhood. Alltså damn, hade det varit en gate där hade vi kört rakt in i den, helt säkert! Satt och asgarvade i bilen för vi hade ingen aning om vad som hände. Haha, skrattar bara jag tänker på det!

Anywho, vi vänder om och kör samma väg tillbaka. Hittar till slut och inser att vi kört förbi det förra gången. Vi är experter på att inte se vart vi ska... Kommer till ett jättemysigt område, kändes som en gågata i en liten grekisk stad så det kändes som vi var utomlands utomlands, if you know what I'm sayin'! Maten var underbar och stämingen fetmysig.

Sedan körde vi hem och näe, inte kommer vi hem felfritt. Vi blir jagade på highwayen av en crazy lastbil som ligger i rumpan på oss och så tror jag att en firefly träffar vår ruta men inser att det var lastbilschaffisen som kastat en cigg på rutan. Tack för den!

Och när vi tar vår exit så är den så jäkla snäv och det är mörk och vi ser typ nada, så vi hamnade någonstans emellan en sväng och körning rakt fram. Haha, tack och lov var det ingen trafik bakom oss då.

Vi parkerade inne på J-dawgens område och delar på en bagel och lite bubbelvatten. Bra avslutning på kvällen. Sedan ska vi slänga skräpet i en soptunna. Leker amerikaner och ska inte kliva ur bilen utan bara veva ner rutan för att slänga det. Men nej, jag når inte tunnan så öppnar dörren lite, sticker ut endast ena benet och stoppar i soptunnan. När vi sedan ska åka iväg är det världens stank i bilen. Vad fan hände? Vevade ner alla rutor och åkte hem till Johannisen. Därifrån åkte jag hem nöjd och belåten med en händelserik kväll.

På söndagen gjorde jag absolut ingenting, typ.

♥♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0