"Go to sleep on Atlantatime"

Jag har inte berättat vad jag hittade på igår.

Efter att jag och Stephanie varit på skönhetssalongen åkte jag hem och packade väskan för att åka till Discover Mills för att träffa Helene, en tjej på Tyskland, för lite shopping. Med sig hade hon en annan aupair som åkt hit privat, alltså inte med någon organisation. Och det visade sig att tjejen, Johanna, var från Leksand. Det var ju en trevlig överraskning.

De båda bor i samma område, ligger väl. ca 15 min från mig. Så förhoppningsvis har jag några att hänga med framöver. Det känns faktiskt sjukt kul.

Så vi var där på mallet i ungefär 3 timmar och hann igenom kanske 3-4 affärer. De flesta affärerna var outlets vilket är affärer som säljer äldre säsongers kläder vilket gör att det är mycket billigare. Vi hittade t.ex. en Adidasoutlet där du kunde hitta sportbhar eller träningsbyxor för 150 kr.

Jag hittade en tröja från Forever21 för 60 kr och en svart tubformad halsduk för 30kr (kändes väldigt udda att shoppa halsdukar i denna värme). Sedan hittade vi även en Charlotte Russe-outlet där jag hittade två ursköna basic tees för 120 kr och 5 trosor för 80 kr. Damn, vad jag är bra på att shoppa!

På kvällen var jag hemma med kidsen för Steph och David skulle ut på middag med några jobbarkompisar. Så vi käkade middag - de ville ha breakfast dinner, vilket är vad det låter. Saker du äter till frukost fast det är middagstid. Så jag gjorde äggröra, flingor med mjölk och blåbärsmuffins.

Sedan gick vi ut och hoppade på studsmattan och lekte några lekar. Efter det promenerade vi till lekparken där det var en massa andra barn så de lekte kurragömma och sånt. Vid 21.30 låg de i sängen, sovandes. Jag satte på tvn och började se någon film men jag var så himla trött att jag slocknade. Vaknade upp när hostpäronen kom hem vid 00 typ.

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att tjejerna bor så nära dig.



Ja, du är verkligen bra på att shoppa, på rea. Undrar vem du har det från, att shoppa alltså?

2010-09-05 @ 09:12:54
Postat av: Sandra

sv: ja det är väl från dig, hahaha!

2010-09-05 @ 15:44:59
URL: http://slundberg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mer shopping tack! Mall of Georgia nästa =)

2010-09-08 @ 04:54:08
URL: http://jnord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0