"I don't no nothing about that"

Jag har insett att det rustas inför val därhemma. Say what... Jag vet att jag är lite efter, men jag skyller på att det är för anstängande att hålla koll på allting som händer hemma samtidigt som man vill spendera tiden här med att upptäcka grejer här. Det är mitt försvar, haha.

Fast papa har skickat länkar och grejer så jag kan inte skylla ifrån mig.

Så kvällen igår spenderades faktiskt framför datorn där jag gjorde två olika valtester online, bara för att få ett humm om vad jag möjligtvis kan tänkas rösta på. Skämmes på mig, jag har insett att jag inte vet ett skvatt om politiken hemma. Helt värdelös är jag ju.

Jag hade faktiskt planer på att ta tag i mig själv och läsa in mig på de olika partierna för att veta vilka åsikter de har, inför valet. Men tiden har runnit iväg och jag har andra saker för mig som är roligare.

Men jag är förstagångsröstare så jag vill ju rösta. Jag gör vad jag kan.

Problemet är bara att jag har beställt hem valkuvert och grejer för att kunna brevrösta. Så vi får hålla tummarna att papprena hinner komma hit i tid och sedan skickas till Sverige och vara där senaste 20 september.

Kommentarer
Postat av: emily

bra att du röstar även fast du är långt bort sandra! det är en demokratisk skyldighet :) tänkte mest säga att jag läser din blogg och tycker det är jättekul att höra om alla amerikanska konstiga grejer, dock är jag lite dålig på att kommentera men nu vet du att jag är här ändå.. :)

2010-09-08 @ 08:01:34
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Det tar 7-10 dagar att skicka rösten till USA bara så att du vet.

Jag skickade nämligen min brevröst igår ^^

2010-09-08 @ 16:49:44
URL: http://mmadeleinem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0