"It's four in the morning"

Dagen då J-dawg och jag trodde att vi skulle få någonting gjort och det visade sig att vi skulle kamma noll, nada.

Dawgen plockade upp mig vid 9.30 imorse och så åkte vi iväg med hjälp av en utskriven google map-beskrivning. Hittade till rätt väg och bara körde. Damn vi är ju riktigt duktiga! Hittar direkt och grejer - tänker vi. Sedan får jag för mig och starta gps:en och kolla vad den säger. Och den är knäpp och säger något annat än vår pappermapp...

Vi skulle till något ställe för att skriva in oss för en engelskakurs som andraspråk. Och stället hette "catedral-something-something". Så vi kommer fram till något mindre stadskärna och följer blint efter en torn vi ser. Vilket visade vara något historiskt ställe...

Så vi får köra på måfå och hittar till slut ett Subway där vi kan fråga. Vi skulle ta höger innan 316. Tack sa vi och körde iväg. Sedan ser vi ett annat gatunamn vi sett förut så självklart vill vi svänga där istället för att lyssna på beskrivningen vi nyss fått.

Då inser vi till slut att vi är tillbaka typ där vi började tvekis förra gången. Nu har det gått 30 min. Så vi får köra och fråga på en bensinmack. Helt till oss så parkerar vi väldigt stört, typ utanför ingången och glömmer dessutom låsa bilen. Tack igen och så iväg.

Men inte går det bra heller. Har kört för långt. Står i bilkö och inser att vi har stället til höger om oss, bakom oss. Så vi får svänga ut på en stor väg och hittar ett ställe att vända på. Och kör till slut rätt. Och inser att vi körde förbi det här stället första gången innan vi virrade bort oss totalt.

När vi kommer dit är klockan 9.30. Vi har varit ute och kört i en timme, skulle väl tagit ca. 20-25 min.

Vi får stå i kö kanske 20 min och kommer fram till disken som bara skrattar åt oss. Inte kan ni väl ta en sådan här kurs, er engelska är för bra. Ni måste nog plugga på college istället. Jaha... Hejdå då, kul och ses! Så vi åkte hem igen. Utan någonting. Fast vi hade ju kul under tiden, störigt kul haha!

Det var vad jag hade att bjuda på idag.

Godnatt ATL


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gash, du har ju noll koll! Vi stod i kö nästan en timme! Vi kom dit typ 9:40 (vi började dessutom 8:40 för att vara riktigt jävlig) och kom ut därifrån vid 11! Det är fasen inte 20 minuters köande... Det är typ 1 timme! Haha

2010-09-17 @ 04:31:39
URL: http://jnord.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv: ooppsi - jag har tydligen ingen koll...

2010-09-17 @ 04:56:10
URL: http://slundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0