"Playas screw up man"

I tisdags morgon åkte jag iväg till körskolan ca. 20-25 min ifrån mig. Var där ca. 08 och kom därifrån vid 11.45. Damn sådan jäkla lång väntan och fördröjning. Det var ju så att jag höll på att dö.

Anyway - kom dit, fyllde i ansökan och väntade. Fick komma fram till en tant som var värsta rude. Tog fotografi och satte mig sedan i datasalen för körkortstest.

Det var sammanlagt 40 frågor och 10 fel fick man ha. Testet var uppdelat i två delar á 20 frågor varav 5 fick vara fel. Första frågan kuggade jag på. PANIK! Trodde att jag var så jäkla körd då men nej. I passed. Sammanlagt 3 fel tror jag.

Nu är det bara uppkörning och sedan har jag ett Georgia Driver's License.

Om man inte är amerikansk medborgare så måste man i de flesta stater ta ett statskörkort inom 30 dagar efter att man kommit in i landet men i Georgia är det annorlunda. Här får non U.S citizens köra på enbart sitt Internationella körkort och det är okej...

Men då min hostfamily har haft problem med andra aupairer och bilen så måste jag ha ett statskörkort för att få vara med i bilförsäkringen. Därför allt detta extra jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0