"Gettin up"

Lördagen tillbringades med att sova bort förmiddagen. Klev up vid 11 och duschade och käkade frulle. Vid 14 befann jag mig hemma hos Andrea. Redo för att fira judisk högtid. Passover. Vet inte svenska översättningen. Inte för att jag kan judiska högtider ändå...

Jag var injuden av Andreas värdfamilj att följa med till värdmammans föräldrar för att fira passover. Det var värsta strukturerat med ett manus där allas namn stod lite då och då och så skulle man läsa det som stod efter. Några meningar var. Det var som en berättelse.

Och så skulle man dricka lite grapevine, käkade lite persilja doppat i saltvatten, käkade knäckebröd med någon mix på och sedan äta soppa, dricka lite mer grapevine, sjunga någon sång, äta huvudrätt, läsa mer ur manuset och sedan käka efterrätt.

Det var jätteannorlunda men himla kul att få uppleva. Jättekul t.o.m. Vid 20.00 var vi hemma igen, lagom trötta. Jag sov över hos Andrea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0