"It's so late it's breakfast"

Vilken muppig helg det var. Muppig som i något positivt.

I lördags blev det en sväng till TJ Maxx och en snabbis på Dunkin' Donuts med en massa konstiga människor.

Det var fint väder under dagen och sedan började det spöregna på eftermiddagen. Andrea och jag bestämde oss för att gå ut, vädret till trots. Så Andrea kom hit vid 8pm och ville att jag skulle gå ut på uppfarten för att bara möta henne. Jag panikade över regnet och dörren råkade gå igen helt. Och ytterdörren är en sådan dörr som låses om den stängs. Så där stod jag i spöregn utan nyckel eller mobil och vi kunde inte komma in. PANIK! Jag bara skrattade men det var bara för att jag panikade så mycket. Jag var ensam hemma också för dom andra var ute på middag och skulle hem sent.

Jag chansade i alla fall och gick runt på baksidan till en bakdörr och thank god - den var öppen. Åh herregud om den varit låst. Då hade vi måstat stå ute tills familjen kom hem typ. Första failet!

Vi tog tåget in till city och tog subwayen till klubben. Regnet stod som spön i backen men lika glada var vi för det. Vi kom in på klubben och det var typ orvarmusik. Alltså typ radiomusik, Katy Perry and shit. Vem lyssnar? Och inget hiphopgolv. Men det skulle öppna senare så vi väntade. Och dansade när det blev någe bra. Vilka knasiga människor vi hittade där förresten. En jätte till kille som såg smått snäll ut men som kunde taken you down just likte that. Och en tjej som körde lapdance på en kille och bara dansade knasigt. Hiphopgolvet var inte mycket till hiphop utan typ dancehall där girlsen went all in och killarna bara satsade. Damn, gick knappt att titta på liksom.

Sedan fick vi nog och skulle ta sista tåget hem. Subwayen tog för lång tid och vi kom till Grand C kanske 5-10 min efter att tåget gått. Och då stängde även tågstationen så vi blev hemlösa för 3 ½ timmar. Sa jag att det fortfarande regnade ute? Så vi tog vårt pick och pack och hittade ett Donken som vi chillade på. Där kom och gick det människor konstiga än den innan. En gammal gubbe som hjälpte folk att öppna dörren till toaletten och ge råd till en gråtande tjej som kom instormandes med mascara rinnande nerför kinderna.

Vi fick nog av Donken och regnet hade försvunnit så vi gick på nattshopping på affärer som var öppna. Alltså USA är gött, att man kan shoppa smink, mat, whatever kl 03.00. Det är gött!

Gick runt på Times Square som var nästintill öde. Om man jämför med folkströmmen på dagen. Det var skönt. Mötte en skön kille som nästan blev påbackad av en taxi som inte gave a fuck för han sa att att om det hände så skulle han köra taxin imorgon och vi skulle få åka gratis. Frågade även om vi rökte på. Nej? Gick vidare och mötte några killar med skrattattacker. Blev glad av dom!

Till slut hade vi fördrivit våra nästan 4 timmar utomhus. Fick ett uppvaknade att det är grymt att måsta vara uteliggare. Att inte ha någonstans att gå - varje kväll. Inte bara som vi, med våra ynka timmar. Usch! På vägen tillbaka till Grand C slängde jag ett öga in till en Citibank där jag ser en snubbe stå och bara råflina åt mig. Alltså flina med både över- och undertänder. Bara flina liksom. Fick skrattattack och fick även Andrea att gå tillbaka och kika och där står han fortfarande och flinar. Kikar en gång till på honom innan vi går över vägen. Fortsatt flin! Det låter inte kul, det är internt. Men det var cpkul. Alltså stööört.

Kom på tåget som gick 5.40 på morgonen. Hoppade på tåget och var lagom slitna och kalla. Somnade till och vaknade upp några stationer innan vi skulle av. Då var det soluppgång. Låste upp ytterdörren till huset vid 07. Somnade och sov ca. 2 timmar innan det var påväg tillbaka till tåget och en dag i Brooklyn.

Andrea, vilken muppig kväll/natt vi hade. Helt underbart! Bästa natten på länge! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0