"Like I never had it at all"

Jag ska skriva vad jag har för mig föregående helgen, så det inte glöms bort.

I lördags så åkte jag in till city. Och det var underbart väder. Alltså varmt och skönt! Det kändes som en svensk sommardag. Fan så jag mådde gött hela dagen.

Kom fram till Grand C vid 12 och mötte upp Veronika. Vi gick ner mot The village för att möta upp Sofia. Målet var den nyöppnade svenska godisaffären "Sockerbit" som låg på Christopher St. På vägen dit gick vi förbi flera personer som käkade grejer ur en vit papperspåse. Liksom fler än att det bara skulle vara en vanlig vit påse.

Vi hittade till Sockerbit och det var ju såklart därifrån alla kommit med en påse godis från. Aha mystery solved liksom. Blev bjudna på godis ur ett påskägg av en svensk kille som jobbade där.

Stället var värsta stilrent och inrett i enbart vitt. Stor skillnad mot godishyllorna på Maxi. Här framstods det som värsta lyxigheterna. Där gick Veronika lös och köpte godis och lite annat för $50. Hon är ju knäpp! Mitt gick på $21 vilket är ca. 147 kr. Kanske lite mer än ett halvt kilo. Mycket peningar för lite godis. Jag kunde köpt två tröjor för det. Men det var det ju såklart värt.

Efter det tog vi take out lunch från Cosí och tänkte sätta oss ute i Union Square Park men en stor del av parken var avstängd... Hittade en plats bland massa muppar - någon crackheads, en feeet kille, fågelmatare och en gubbe som skrålade Beach boys och annat skit! Där satt vi och njöt - hey det var ju soligt i alla fall.

Möttes av massa folk som sprang runt med kuddar. Fick sedan höra att det skulle vara en huge pillow fight i parken. Senare såg vi massa kuddar hit och dit och massa dun som flög upp i luften. Haha!

Veronika åkte sedan hem och jag och Sofia promenerade ner till the High Line - en gammal tågräls som är omgjord till en walking path med massa träd och blommor som komemr blomma fint till sommaren. Den ligger ovanför gatorna så när man går däruppe så kan man se ner på gatorna och människorna som går där. Den var inte jättelång men så mysig. Det blir fler promenader där när det är ännu varmare.

Vi kom ut och gick mot 9th och 10th avenue där det var lite öde. Lite mer slumm, kändes definitivt mer amerikanskt. Riktiga USA liksom. Hittade en loppmarknad i Hell's Kitchen och gick runt där och kollade på skräp. Kom sedan tillbaka upp mot Midtown när det mörknat och så var jag hemma igen vid 22.00. Med tre feta blåsor på mina stackars fossingar. Fast det är det ju såklart värt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0