"Can u c me?"

I tisdags, tror jag det var, så åkte vi in till San Francisco. Började med en liten sightseeing från bilen. San Fran är himla fint. Alla hus ser olika ut, till form och färg. Väldigt färgglatt till skillnad från NYC.

Vi åkte upp för en stört brant backe. Bilarna som parkerade på sidan av gatan var tvungen att parkera i 90 graders vinkel för att inte glida ner eller annat galet. Gatan heter Lombard St. och är en känd plats i San Fran. Det sägs att det är en av världens krokigaste vägar men jag vet inte. Krokig är det, men det borde väl finnas krokigare? Hursom - det är en fin gata med massa blommor och buskar på sidan om. Kunde inte ta några foton från bilen men måste väl ta mig dit igen och fota.

Efter en sväng till en bokaffär där min värdmamma och hennes kompis röjde loss, då båda är författare, så käkade vi god middag och åkte hem.




Parkerade i 90 grader. Vägarna går upp och ner, upp och ner. Fast det finns ju såklart plana gator också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0