"Down to the last detail"

I går, lördag, så hoppade jag på 10.28-tåget in till Grand Central. Några stationer senare hoppade Sofia på.

Jag hade gjort lite research och läst på några bloggar om några inte så turistiga affärer och ställen att besöka. Så jag skrev bara ner alla adresser och så kollade vi upp vilka som låg relativt nära varandra och så betade vi av.

Det blev två-tre outletaffärer varav på en, Daffy's, så hittade jag en grå sweatshirt, ett par trosor och en ny väska från Nine West som hade kostat $100 men som nu kostade $20.

Och så hittade vi till ett stort Forever21 vid Union Square som var stort. Där hittade jag en lila college jacket och ett turkosgrått linne.

Sedan blev det ett stopp på ett bagelställe som jag tror hette Bagel Bob's där det blev en sesamebagel med cream cheese blandat med soltorkade tomater. En kaffe på det så var det en perfekt sen lunch.

Vi fortsatte vidare mot The village, SoHo, NoHo... Hittade en secondhand där jag fyndade en röd Adidas-tröja för $20.

Efter att ha promenerat runt i flertalet timmar. Vi kom in till city vid 12 och vid 20 var vi jäkla hungriga och sugna på pizza, så vi hittade ett pizzaställe och beställde en mediumpizza med ananas. Och vänner, det var så nära svensk pizza vi kunde komma. Tunn botten, ananas och mycket tomatsåssmak. Dock lite väl mycket ost, men vi är ju i USA så så mycket kan vi inte förvänta oss.

Vid 22.30 gick tåget hem igen. Innan det hanns det med en kaffe från Starbucks. Somnade nästan på tåget, så slut var jag. Och nådigt ont i benen och skavsår på fötterna hade jag. Vad hemma igen vid midnatt typ and then almost straight to bed. Hursom, grym dag i NYC.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men herregud, hur mycket kläder KAN man shoppa? Tjusigt var det i alla fall...

2011-02-14 @ 11:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0