"Her feet be killin' her - I call it shoeicide"

I fredags efter att Eves gymnastik var slut så åkte vi till Mt. Kisco för att käka middag på någon restaurang med Jillians föräldrar och Camilla, den gamla au pairen, som hade fått besök av sin mamma.

På lördagen så skypade jag ca. 2.30 timmar med Pickalurven. Det var gött och vi hade så mycket att säga då vi inte snackat på några veckor. Och sedan låg jag i min säng typ hela dagen och såg på The game - säsong 3 som jag var överlycklig över att ha hittat på youtube med bra kvalitet. Så nu är säsong 3 genomplöjd och jag försöker hitta de första avsnitten från 4an som går på tv nu igen.

På söndagen så hoppade jag på tåget in till city vid halv elva och några stationer senare hoppade Sofia på. Vi åkte in till Grand Central och promenerade mot Penn Station och hann se lite på vägen dit. Där mötte vi upp hennes kompis, Matilda, från New Jersey.

En lunch på något chineseplace satt fint innan vi gick mot New York Public Library som var jättefint. Om ni har sett Day After Tomorrow så hade ni sett ett stort rum med massa böcker där dom spenderar massa tid, med att t.ex. elda massa böcker för att få lite värme... Och så är det där som Carrie's och Big's nästan-bröllop utspelar sig.

Sedan gick vi uptown (eller var det midtown?) för att fika på det svenska cafét FIKA. Vi hittade dit utan problem men hann inte fika därinne då dom stängde 5 min senare. Så vi tog våra chokladbollar och kaffe och gick mot Central Park istället för att njuta lite av utsikten över parken, trots att den är täckt med snö och is. Kan inte längta nog till våren nu!

Jag och Sofia hoppade på tåget vid 17 och åkte sedan med bilen mot Mt. Kisco och Applebess för att käka middag med en massa andra svenska au pairer och för att se på Super Bowl.

Så det var min helg, helt okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0