"Tonight's gonna be a good night"

På lördag eftermiddag körde jag hem till Johannisen och så var vi fetstressade för vi skulle åka downtown för att plocka upp Elin och åka till restaurangen en viss tid, innan solen gick ner.

Hursom, vi plockade upp Elin och åkte till Marta-stationen, parkerade bilen och köpte biljetter. Missade tåget med någon minut så vi fick sitta och vänta på nästa. Fett kallt var det ute också... Var ändå glad för jag har velat åka Marta under hela min vistelse bara för att, men har aldrig gjort det. Bra att få checka av det!

Kom downtown och åkte upp i världens brantaste rulltrappa. Ärligt, det kändes nästan farligt. Som att man kunde falla bakåt för den var så brant.

Restaurangen SunDial är en restaurang 220m upp i luften. Du åker upp dit i en hiss som går på utsidan av byggnaden. När du är däruppe så snurrar den ett helt varv, alltså 360° på en timme. En helt amazing view, du får se hela ATL. Och det var så himla fint.

Vi fick ett bord och beställde mat. Jag tog en pasta med musslor, räkor och saffran. Damn det var gott. Och så lyxade vi till det med efterrätt på det. Allt för att få njuta mer av omgivningen och utsikten. Är du in the A, gå dit och ät middag. Verkligen värt det!


And up you go
















Ser ni mig och Elin?


Taget uppifrån, ner mot Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0